Dag 6! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu Dag 6! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu

Dag 6!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

03 Februari 2013 | Ierland, Castleknock

Zo, week 1 zit erop.
Op naar de volgende week hihi.
Moet zeggen dat deze wel heel erg snel voorbij was.

Vandaag hebben we wederom een leuke dag gehad. We hebben lekker uit kunnen slapen en daar dan ook goed gebruik van gemaakt. Rond 12 uur zijn Marco en ik gaan lunchen. Anne was met een vriendin lunchen in Galeway. Na de lunch zijn we met de bus naar Dublin gegaan. Het zonnetje scheen heerlijk en in de bus, achter het glas was het heerlijk warm. Echt genieten dus!! Eenmaal aangekomen in het centrum wisten we niet zo goed waar we heen wilden dus zijn we maar een stukje gaan lopen. Daar kwamen we een groot gebouw tegen "Dublin's City Hall" genoemd. hier zijn we naar binnen gegaan. Het was ontzettend groot en erg mooi om te zien. Dit gebouw verteld het verhaal van de hoofdstad. Er wordt wat verteld over de Vikingen, Middeleeuwen, Kunst en over het Moderne Dublin. Vervolgens zijn we weer verder gaan wandelen en kwamen we uit bij "Irish Presidency of the Council of the European Union" Hier zijn we doorheen gelopen en wat foto's gemaakt natuurlijk. Vervolgens kwamen we uit bij "Garda Memorial Garden". Dit was een grote maar vooral mooie tuin. In het gras waren vormpjes gemaakt. Een paar aparte hoekjes met beelden of ander soort planten. Was erg mooi en ook daar zijn natuurlijk foto's van gemaakt. :) Na deze culturele happening zijn we opzoek gegaan naar het centrum en 3 x raden waar we uitkwamen. Jawel, het "beroemde" plaatsje in Dublin, "Temple Bar". Ik dacht dat het alleen een pub was die zo heette en zo beroemd was maar het is dus echt een plaatsje. Het is er ontzettend gezellig, veel pubs, restaurantjes, kleine winkeltjes. Echt heel erg gezellig en knus. Uiteindelijk zijn we uitgekomen in het centrum van Dublin. Daar natuurlijk, zoals het bekend is met mij, winkeltje in, winkeltje uit gegaan en net als altijd blijven er dan ook dingen aan de vingers plakken want winkelen zonder te kopen zit er bij mij bijna nooit in!:P haha. Ja, ik begin echt dingen over mezelf te leren hoor:P Het was erg druk in de stad, echt te zien dat het weekend was.

Rond 17:00 uur zijn we weer naar huis gegaan. Eenmaal thuis aangekomen moesten we nog koken. Ik had gezegd dat ik Pasta Pesto zou maken. Dus zo gezegd zo gedaan. Toen Anne thuis kwam wilde ze ook wat proeven en ze vond het heerlijk.:) Verder de hele avond lekker rustig aan gedaan en gekeken naar wat we morgen willen gaan doen. Morgen gaan we waarschijnlijk naar de Guiness Factory en het National Art Museum maar dat horen jullie morgen wel weer.
Ik ga nu nog even snel wat foto's bij dit verslag zetten zodat jullie een betere indruk krijgen van wat ik vandaag allemaal gezien en gedaan heb!!

Slaap lekker allemaal.

XXXXXX

  • 03 Februari 2013 - 13:19

    Papa En Mama:

    Hoi Lisa,
    Je eerste echte vrije dag goed benut hoor. Leuk dat jullie samen op stap zijn geweest en het een en ander hebben gezien. Op de foto's kunnen wij zien hoe mooi Dublin is. En dat is nog maar een heel klein beetje, want Dublin heeft natuurlijk nog heel veel moois. De verhalen die we eerder gehoord hebben, kloppen dus ook echt. Vandaag, zondag, weer heerlijk genieten en we zijn benieuwd! Je eerste week is omgevlogen, letterlijk en figuurlijk!
    Op naar week 2!
    Hartelijke groeten aan Ann en Marco.
    Dikke kus van papa, mama en je broer, die HEEELLL vroeg thuis was vanochtend, hahahaha. Xxxxxxxx

  • 03 Februari 2013 - 14:39

    Tante Nelly:

    He Lisa, dat was zeker een culturele happening. en ook vandaag ben je van plan weer wat meer van Dublin te zien. Dat doe je goed want zo kan je ons (als wij het weekend bij jou zijn) mooi rondleiden en de mooiste plekjes laten zien.
    Ik geniet volop van je verslagen, het geeft een goede indruk hoe het daar met je gaat en ze zijn gewoon gezellig om te lezen.
    Ik kijk alweer naar de volgende uit,
    groetjes Xx

  • 03 Februari 2013 - 16:13

    Tante Riekie:

    hoi lisa, ik heb weer genoten van je reisverslag. ome gerard was even niet in de buurt maar die leest het op een ander tijdstip. keigaaf om te horen dat jij/jullie zo genieten. en er op uit trekken. groetjes xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Castleknock

Mijn eerste reis

Voor stage naar Dublin.

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Mijn allerlaatste verslagje!

12 April 2013

Week 11

04 April 2013

Week 10!

28 Maart 2013

Week 9!

21 Maart 2013

Week 8!
Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 27180

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 13 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: