Week 8! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu Week 8! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu

Week 8!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

21 Maart 2013 | Ierland, Castleknock

Hoi hoi,

Het aftellen is definitief begonnen vandaag. Nog maar 11 dagen stage en 22 dagen Ierland. Ik kan echt niet meer wachten om iedereen weer te mogen knuffelen en gezellig te kletsen! :D

Hier natuurlijk weer even een verhaaltje wat ik afgelopen week allemaal heb gedaan!

Vrijdag 15 Maart,
Mijn eerste lesje meedraaien met fotografie. De jongeren hadden de opdracht gekregen om allemaal glamour kleding mee te brengen voor een fotoshoot. De bedoeling was dat ze er als celebrities uit kwamen te zien. Dit was natuurlijk vol hilariteit. Helaas deed niet iedereen hier goed aan mee. Ik heb zelf ook nog wat foto's gemaakt en ideeën bij gebracht voor de foto's. De jongeren vonden dit erg leuk! Hierna heb ik nog een meeting gehad met Linda en Leanne om een nieuwe timetable te maken. Ik ga vanaf volgende week jongeren individueel begeleiden met hun leesvaardigheid! Ben erg benieuwd. Vervolgens lekker naar huis gegaan en een heerlijke relax avond gehad!

Zaterdag 16 Maart,
Dit weekend was st Patricks weekend. Dat betekend FEESTEN!!! haha Vandaag hebben we wat rondgelopen door de stad, het was erg druk maar wel erg gezellig. Natuurlijk ook wat groene dingen gekocht omdat iedereen met Patricksday in het groen loopt. Het is een beetje te vergelijken met carnaval in Nederland alleen loopt hier iedereen dan in het groen. Verder het gedrag van de mensen is het zelfde, knettergek dus! :P
'S avonds niet veel meer gedaan, lekker filmpje gekeken:)

Zondag 17 Maart,
We zouden eigenlijk naar de parade gaan maar het was zo'n slecht weer dat we besloten hadden er niet heen te gaan en het op de tv te kijken. Anne had een heerlijke brunch voor ons gemaakt dus dat was zeker genieten. 'S middags nog wat dingen voor school gedaan, dat hoort er natuurlijk ook bij en daarna langzaam klaar gemaakt om de stad in te duiken.Eerst nog even een heerlijke maaltijd gegeten namelijk Boerenkool met ROOKWORST!! Vervolgens zijn we naar Temple Bar gedaan, het was zo ontzettend druk en vol dronken mensen!! Maar ontzettend gezellig, wat een gekke lui die Ieren :P Vervolgens besloten om naar Club M te gaan en daar het feest verder te vieren. Mijn avond kon niet meer stuk toen we daar eindelijk, naar 7 weken, een groep Nederlanders tegen kwamen! Wat is het toch heerlijk om even lekker plat Nederlands te kunnen kletsen zonder na te denken haha. De avond eindigde in de vroege uurtjes en dus uitslapen voor de maandag! :P

Maandag 18 Maart,
Ik geloof dat we rond 1 uur wakker werden. Toen wat gegeten en weer terug het bed in gedoken met de film, Les Miserable. Kan wel zeggen dat het bed erg lekker lag deze dag haha. 'S avonds ben ik nog met 2 van de Nederlanders gezellig wat gaan drinken in de pub.

Dinsdag 19 Maart,
Shauna, een van de Ierse studenten, had ons uitgenodigd om te komen helpen en kijken vandaag op de Inchicore College bij de interculturele dag. Er zouden verschillende mensen komen van verschillende landen en dan wat eten mee brengen en wat vertellen. Hier zijn we dan ook naartoe gegaan, we hebben meegedaan met een Quiz en verder nog wat gekeken en gekletst met de studenten. Ook met de paar die naar Nederland zijn geweest. Zij gaven aan dat ze zeker nog een keer terug willen naar Nederland want ze vonden het helemaal geweldig daar!! Na deze bijeenkomst weer naar huis gegaan en heerlijk gegeten met Anne. Ze had lekkere risotto gemaakt :)

Woensdag 20 Maart,
Vandaag had ik weer de ART groep. Hier heb ik verder kunnen werken aan mijn project. Ik heb de handenn van klei geschilderd. Ben er erg blij mee en is erg mooi geworden. Lekker een creatieve middag gehad. Ook nog anderen geholpen met hun werkjes. 'S avonds kreeg ik heerlijke hutspot, gemaakt door Anne. Hmm, heerlijk om die Nederlandse stamppot te krijgen, voelt dan toch weer een beetje als thuis!:D Daarna nog even geskypt met mijn ouders en toen lekker gaan slapen.

Donderdag 21 Maart,
Vroeg op omdat we naar het Parlement gingen met een andere groep van de Bosco. Dit was zeer interessant. Hebben in de eerste en tweede kamer gezeten mee gekeken over wat er besproken werd. Ze hadden het nu over de huishoudens en over btw enz. Ik heb me prima vermaakt. Ook heb ik de president gezien van Ierland. haha Zie hier nog meer bekende dan dat ik ooit in Nederland zal zien! We hebben een rondleiding gekregen door het gebouw en er werd wat verteld over de historie van het gebouw, namelijk dat het vroeger gewoon een huis was waar een groot gezin heeft gewoond. Zij hebben het gebouw steeds uitgebreider gemaakt en uiteindelijk zo groot dat het parlement geworden is. Ik was echt behoorlijk onder de indruk. Het was echt heel mooi. Helaas mochten we binnen geen foto's maken dus kan ik jullie niet laten zien hoe het eruit ziet, maar geloof me, het was echt mooi! Na dit tripje ben ik nog naar stage gegaan. Even een meeting gehad met Linda en Leanne en daarna boeken uitgezocht op leeftijd om met de jongeren te gaan beginnen met de begeleiding. Om 17:30 ben ik naar huis gegaan. Anne is vanavond een avond uit met oud collega's dus heb het huis voor mij alleen! En heb heeeeeeeel gezellig met mijn lieve vriendinnetje Denise geskypt en even lekker gek gedaan haha!

Nu is mijn verslag klaar en ga ik snel slapen want morgen is het eindelijk zover! Na lang wachten komen dan eindelijk mijn lieve vriendinnetjes Claudia en Iris. Eerst nog even de ochtend werken en morgenavond om 10 uur ga ik ze ophalen op het vliegveld en gaan we een top weekendje tegemoet, maar daar vertel ik jullie natuurlijk volgende week alles over!

LIEFS xxxxx


  • 21 Maart 2013 - 23:36

    Tante Nelly:

    He Lisa, dat was weer een druk weekje!!!
    Gezellig dat je het zo leuk hebt gehad met "de groep nederlanders" misschien ga je ze nog een keer zien hahaha.
    En dan nu het weekend met je lieve vriendinnen, heeeeeel veel plezier, ga lekker knallen en ga helemaal uit je dak...................... .
    Ben nu al benieuwd hoe het is geweest hahahaha.
    fijn weekend, liefs Xx

  • 21 Maart 2013 - 23:38

    Denise:

    En niet te vergeten: met mij geskypt!! Haha :D xxxxx

  • 22 Maart 2013 - 05:34

    Marion:

    Hey Lisa,

    Is het bij jullie ook zo koud als in Nederland? Ik ben de sneeuw en kou wel zat... Van mij mag het wel lente worden!
    Die laatste paar weekjes zijn zo voorbij, dus geniet er nog maar even lekker van.
    Veel plezier dit weekend met je lieve vriendinnetjes!

    xxx

  • 23 Maart 2013 - 19:57

    Papa En Mama:

    Hallo lieverd,
    Een interessant weekje heb je achter de rug. En weer heb je ze bij je stage blij verrast.
    Fotografie, ja, dat beheers je ook aardig, kan ook niet anders, hahaha. Dit is typisch iets wat je van je vader hebt (en ik kan het weten)! Het is leuk dat je ook daarin je steentje kunt bijdragen aan de students of Bosco. En dan je creativiteit..... Jij maakt niets zomaar, altijd zit er een gedachten achter. Heel mooi wat je gemaakt hebt, de handen in de vorm van een hart!! Zo zou jij willen dat het voor iedereen zou zijn, beschermd worden van al het kwaad, liefde voor elkaar en warmte geven aan elkaar door elkaar door dik en dun te helpen en te steunen. Mooie eigenschappen! Dit is precies wat St. John Bosco doet! Geen wonder dat ze jouw creatie zo passend vonden. Dat je "Lisa Precies" bent, dat weten ze onderhand wel hahahaha. Je past daar in het jongerencentrum... Je hebt je hart op de juiste plaats en je hebt HEEL wat te bieden, dat hebben je collega's in Dublin scherp op hun netvlies!
    Wie weet wat dit voor de toekomst nog zal brengen........
    St. Patricksday, wat een happening. Je bent er nu wel achter dat ook de Ieren weten wat feesten is. The Pubs overvol met groen geklede mensen (is weer eens wat anders dan oranje, hahahaha) en ja de alcohol vloeit dan rijkelijk. Gezelligheid kent GEEN tijd en daar heb je aardig aan mee gedaan..... Heerlijk dat je ook weer even in je eigen vertrouwde taaltje hebt kunnen praten met een stel stoere Hollandse jongens! Het was een ZEER geslaagd St. Patricksfeest, dat mag gerust gezegd worden. Dat die stoere boys je volgen, snappen wij helemaal...... Ook snappen wij dat de Ierse students nog wel een keer naar Nederland willen, een compliment voor ons kikkerlandje. Nijmegen is een mooie stad en het uitgaansleven bruist. Daar weet jij alles van, toch? De Nederlandse kost doet het "zelfs" in Dublin uitstekend. Anne vindt de "enige echte" rookworst heerlijk. Anne kookt al een aardige boerenkool- en wortelenstamppot, echt funny!
    Lisa, dat je in het Parlement was, in de Eerste- EN Tweede Kamer hebt gezeten, is al bijzonder, maar dat je ook nog de President van Ierland hebt gezien, is wel heel apart.
    Een indrukwekkende gebeurtenis, dat zeker!!

    En nu komen ze bijna ..... THE girls.... Claudia en Iris, zo leuk!!
    We wensen jullie HEEL veel plezier en dat zal ZEKER goed komen, jullie kennende.....
    Have fun and Enjoy!!!
    BTW: Lieve meiden, breng niet IEDERE Ier het hoofd op hol!!!

    Greetings from your lovely parents and brother. Xxx






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Castleknock

Mijn eerste reis

Voor stage naar Dublin.

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Mijn allerlaatste verslagje!

12 April 2013

Week 11

04 April 2013

Week 10!

28 Maart 2013

Week 9!

21 Maart 2013

Week 8!
Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 27181

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 13 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: