Dag 4! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu Dag 4! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu

Dag 4!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

01 Februari 2013 | Ierland, Castleknock

Good evening everybody!
How are you today?
I'm fine!
Today we've had an very nice day. Om 12 uur moesten we op stage zijn om weer te gaan kijken en helpen bij New Options New Choises (leeftijd: 16-18 jaar) Ik heb vandaag vooral bij individuele gesprekken met de jongeren gezeten en moet zeggen dat het behoorlijk heftig was. Ik kreeg daar te horen waarom deze jongeren eerder gestopt zijn met school of eraf zijn getrapt. Het heeft erg veel indruk op mij achtergelaten vooral omdat er over verlies door moord, verslavingen, ziektes en veel agressie gesproken werd.
In deze reflectie verslagen wordt gekeken naar hun eigenschappen en kwaliteiten waar ze aan moeten werken om beter te worden en zichzelf verder te ontwikkelen. Dus eigenlijk uit negativiteit te stappen en zich te ontwikkelen om weer naar school/college te gaan of aan een baan te komen. Dit doen ze iedere maand om te kijken hoe ze zich ontwikkelen en waar en bij wie extra hulp nodig is! Ik heb veel respect voor deze jongeren dat ze op vrijwillige basis naar deze instelling zijn gekomen om op deze manier te werken aan hun toekomst. Het zijn echt ontzettend leuke jongeren (tot nu toe:P)
Na de stage zijn we in gesprek gegaan met Steven over de gang van zaken vanaf volgende week. We hebben besloten dat ik ga beginnen met Youth Work, dus de avonduren vanaf 15:00 tot 22:00 ongeveer (11-14 jaar). Na 5 weken switch ik met Marco en ga dan New Options New Choices doen met de oudere jongeren (16-18 jaar) Ik heb er nu al heel erg veel zin in en kan al niet meer wachten tot maandag. Vandaag was onze laatste stage dag van deze week. Morgen gaan we met Ierse studenten naar de rechtbank vervolgens lunchen en daarna bowlen. Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn maar dat horen jullie natuurlijk morgen wel weer.

Have a nice evening and till tomorrow!
Liefss xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Castleknock

Mijn eerste reis

Voor stage naar Dublin.

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Mijn allerlaatste verslagje!

12 April 2013

Week 11

04 April 2013

Week 10!

28 Maart 2013

Week 9!

21 Maart 2013

Week 8!
Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 27203

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 13 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: