Week 11 - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu

Week 11

Blijf op de hoogte en volg Lisa

12 April 2013 | Ierland, Castleknock

YESS!
Mijn laatste weekje Ierland is om. Spullen zijn gepakt, tijd om te vertrekken.
Vannacht om 3:30 zal mijn wekker gaan om op te staan, laatste spullen in mijn koffer te doen en te vertrekken naar het vliegveld, Back to HOLLAND!

Maar voordat het zover is hier nog even mijn allerlaatste verslag van mijn laatste week in Dublin.

Vrijdag 5 April,
12 uur begonnen om weer met de meiden te gaan filmen. Alles verzameld en op naar het huis van een van de vrijwilligers om daar te filmen. We hebben eerst een van de slaapkamers klaar gemaakt en vervolgens van start gegaan met het filmen. De meiden deden het erg goed bij de eerste scene, helaas ging de 2e wat moeilijker omdat ze de tekst niet helemaal kende. Nadat ook deze gefilmd was mochten we naar huis. ’S Avonds niet veel meer gedaan. Lekker gegeten en daarna mijn laatste verslagen afgemaakt en lekker gaan slapen.

Zaterdag 6 April,
Laatste zaterdag hier. Moet gevierd worden zullen we maar zeggen. We hebben lekker uitgeslapen en heerlijk ontbeten. Daarna zijn we de stad in geweest voor de laatste keer. Het was heerlijk weer dus hebben er ook flink van genoten. Nog even wat winkels in en uit gelopen en natuurlijk is hier en daar ook nog wat aan de vingers blijven hangen! :P We zijn geindiged bij het prachtige stevens green park. Daar heerlijk op het gras gezeten en gelegen in het zonnetje. Perfecte dag!! ’S Avonds zijn we nog gaan stappen in The Palace. Dit was ook erg leuk. De drankjes smaakte prima, mensen waren gezellig en de muziek was top! Rond 4:00 uur waren we thuis.

Zondag 7 April,
Om 12 uur moesten we klaar staan om te vertrekken richting Galway de haven. We gingen met Anne, Miriam (vriendin Anne en tevens onze stagebegeleider), John (man van Miriam), Lucy (dochter Anne), Ian (vriend Lucy, zoon Miriam&John) en Spencer (hond) de boot op. Gezellig lunchen en een stukje varen. Pfoeh wat viel de ochtend even zwaar voor mij na zo’n avond/nacht. Eerst 2,5 uur in de auto gezeten naar Galway, vervolgens de boot op. Heerlijk geluncht met z’n allen. Was echt super gezellig. Daarna zijn we nog een stukje gaan varen. Ook dit was heerlijk maar wel koud. Daarna nog even wat gekletst en toen ging de reis weer terug, 2,5 uur met de auto. Eenmaal thuis aangekomen was ik zo moe dat ik vrij snel ging slapen en dus ook vertrokken was naar dromenland.

Maandag 8 April,
Een na laatste dag stage. Ben om 12:30 begonnen bij NONC. We hebben een documentaire gekeken over Leonardo da Vinci en daarna verder met hun project over eigen cultuur. Heb veel gelachen met de jongeren. Sommige geholpen met hun essay die ze erover moesten schrijven en geholpen met het te gebruiken van het programma Word. Na deze groep moest ik mijn papieren gaan laten ondertekenen en certificaat ophalen als bewijs van mijn stage in Ierland. Vervolgens weer terug naar de Bosco en daar mijn laatste diner gegeten samen met Marco. ’s Avonds moesten een aantal jongeren van Dyce Unplugged zingen in de kerk omdat de kerk 70 jaar bestaat. In het begin werden Marco en ik geïnterviewd voor op de site van the Bosco. Daarna ging het zingen van start, dit was echt fantastisch mooi.
Ja, ik heb het droog kunnen houden tot de laatste 2 nummers. Haha toen barstten bij mij de dam en kwam de vloedgolf er doorheen. Gelukkig waren er allemaal lieve mensen om met me te knuffelen! Jeetje, wat ga ik deze lieverds allemaal missen zeg. Heb het al een aantal keer tegen hun gezegd dus zal het hier ook even vermelden, dan weten jullie hoe ik ervoor sta. Ik kom hier ZEKER WETEN terug! Aan het einde kwam Brian, baas van Bosco, nog aan het woord in de kerk. Je zult het al wel raden. Marco en ik werden vernoemd en moesten gaan staan, zodat iedereen kon zien wie wij waren. Nou, daar stond ik dan, met mijn verhuilde hoofd!! Haha. We kregen een applaus en werden door vele bedankt, zelfs mensen die we niet eens kenden en alleen maar in de kerk zaten. Dit was voor mij echt een groot compliment, de mensen hier waarderen het werk dat we gedaan hebben om het voor de jongeren beter te maken en ze aan een goede toekomst te laten werken. Hierna zijn we naar huis gebracht door Claire (werknemer Bosco) en vervolgens lekker gaan slapen.

Dinsdag 9 April,
Allerlaatste werkdag. Om 12:30 begonnen bij NONC met Marco, daar nog even gelachen met de jongeren en afscheid genomen. Ze hadden voor ons cake/taart gemaakt met daarop geschreven Thank you Lisa/Thank you Marco. Was lief en een erg lekker taartje. Verder hebben we een ontzettend leuk fotoboekje gekregen waar door iedereen iets in is geschreven en ik heb een mooie regenjas gekregen met Drimnagh Bosco logo. Ook hadden Marco en ik een cadeautje voor Linda, Leanne en de groep. Een foto van ons op st Patricksday. Ze vonden het allemaal zo prachtig om te zien, ook wij kunnen feesten. Hadden ze niet gedacht haha. Vervolgens vroeg Leanne of ze onze leeftijden mocht noemen in de groep. Dit hadden we namelijk nog niet eerder gedaan. Zodra het was verteld vielen bij sommige hun mond open. Omdat wij rond dezelfde leeftijd zitten met de groep, dit hadden ze totaal niet verwacht. Ze dachten dat wij al ouder waren. Daarna nog even een groepsfoto en toen was het afgelopen met deze groep en zijn we naar de Youth workers gegaan. Daar erg veel gelachen en gekletst. ’s Avonds was er de muziek groep. Er werd gevraagd of Marco en ik in het midden van de kring wilde gaan staan. We werden bedankt en kregen een leuke kaart, waar iedereen wat op had geschreven, een cd met allerlei verschillende liedjes gezongen door de groep en nog een dvd van ons interview. Nog even met iedereen geknuffeld en wat foto’s gemaakt en toen zijn we gegaan. Ik was zo benieuwd naar de dvd dat ik deze thuis vrijwel meteen gekeken heb. Dit is echt het mooiste cadeau wat ik heb gekregen. Het begint met het interview van Marco en mij en daarna volgt iedereen van deze groep met een klein woordje voor ons. Zodra ze allemaal zijn geweest komen alle liedjes die ik gefilmd heb in de kerk erachteraan. Echt prachtig!! Je zult het wel raden, ook hierbij heb ik het niet droog kunnen houden haha.

Woensdag 10 April,
Heerlijk uitgeslapen en rustig aan gedaan.
Vandaag maar vast begonnen met de koffers te pakken, wat een werk is dat.. Niets past, heb veel te veel, wordt er echt helemaal gek van………..
Haha grapje, heb zelfs ruimte over en het ging stukken makkelijker dan toen ik heen moest. Koffertjes zijn klaar, de laatste wasjes in de machine en vrijdag de laatste spulletjes toevoegen en dan op naar huis.
’s Avonds zijn we uit gaan eten met Anne en haar dochters in een Aziatisch restaurant. Dit was erg gezellig en erg lekker. Vervolgens van de dochters al afscheid genomen en weer naar huis gegaan.
Donderdag 11 April,
Ook vandaag weer lekker uitgeslapen. ´s middags niet veel gedaan. Laatste verslagen gemaakt en cadeautjes voor Anne klaar gemaakt. In de avond zijn we nog gezellig wat gaan drinken met de Hollandse boys. Was erg gezellig en heeft weer tot de late (vroege) uurtjes geduurd!!
Vrijdag 12 April,
Om 12:30 uur lekker gaan lunchen met alle collega’s. Was echt ontzettend gezellig, maar helaas komt aan alles een einde. Tijd om afscheid te nemen. Dit viel me zwaarder dan dat ik gehoopt zou hebben. Wat een toppers hier allemaal. Ga ze echt vreselijk missen. Na het afscheid nog naar Howth geweest, genoten van de zee en het mooie weer. Heerlijke dag gehad! ’s Avonds ons laatst diner in Ierland. Anne had weer goed haar best gedaan. Hebben de recepten gevraagd zodat we dit thuis ook lekker een keer kunnen maken!

Nu zit ik op mijn bed dit alles te typen en me te beseffen dat hier dit avontuurtje nu echt afgelopen is. Ik heb ontzettend veel geleerd en heel veel plezier gehad hier. Een onvergetelijke tijd!!
Bij deze sluit ik dan ook dit LAATSTE verslag af met een passende tekst!

IRELAND I’M GONNA MISS YOU!!!!!

BUT HOLLAND HERE I COME!!!!!!!

Slaap Lekker allemaal,
Hele dikke knuffel.
xxxxxx

  • 12 April 2013 - 22:33

    Janny:

    Heey Kanjer,
    Als je dit leest ben je onderweg of misschien al in Holland.

    Hoop dat je de laatste paar uurtjes in Ierland nog lekker geslapen hebt.


    Dikke kus en knuffff en tot heel gauw.



  • 12 April 2013 - 22:53

    Tante Nelly:

    He Lisa, wat zal ik de verslagjes gaan missen.
    Je hebt een behoorlijk hectische week achter de rug. Afsceid nemen is altijd moeilijk en volgens mij zijn jullie op een onwijs leuke wijze bedankt met alles wat er gezegd is en de attenties die jullie hebben gekregen.
    Je laatste tekst is inderdaad heel passend. Jij zult Ierland zeker gaan missen, voor jou een minpuntje maar voor ons een vette plus want wij hoeven jou niet langer meer te missen.
    Laatste nachtje, slaap lekker, waarschijnlijk wel kort. Goede reis........... en
    tot morgen, Xx

  • 13 April 2013 - 00:15

    Papa, Mama, Paul:

    Hallo lieve, mooie, stoere dochter,

    Een "zeer indrukwekkende" week heb je achter de rug!
    Veel emotie is los gekomen........
    Zoveel mensen waar jij om geeft EN die zoveel om JOU geven!!!
    Toch wel bijzonder dat deze lieve mensen in het mooie Ierland jou - in 11 weken - zo snel hebben doorzien. Deze mensen weten jou werkelijk op waarde te schatten!

    Je hebt zo ontzettend veel in je mars Lisa, twijfel daar NOOIT meer aan!!!

    Trots mag je zijn op jezelf en wat een geluk dat je Bosco hebt leren kennen....
    Wat een "super super" stage, prachtige mensen allemaal, van leiding tot de jongeren!
    Lieve Lisa, jij voelt je bij Bosco als "een vis in het water".......
    Een speciaal plaatsje heeft "Bosco" bij jou voor de rest van je leven, dat weten wij zeker!

    Een lang verhaal..... Deze keer niet, meissie, alleen........
    WIJ, trotse ouders en broer, ZIJN BLIJ DAT WE JE OVER EEN PAAR UURTJES WEER IN ONZE ARMEN MOGEN SLUITEN!

    Een veilige vlucht wensen we Marco en jou....

    Dikke kus xxx



  • 13 April 2013 - 09:49

    Ilse:

    Hey lisa

    Ik vind het super leuk dat je weer terug komt.
    Of al bent

  • 13 April 2013 - 09:49

    Ilse:

    Hey lisa

    Ik vind het super leuk dat je weer terug komt.
    Of al bent

  • 13 April 2013 - 14:14

    Marja:

    Lieve Lisa,

    Als je dit leest ben je weer thuis. Heerlijk bij je ouders en die grote broer van je.
    Een heerlijk warm nest.
    Vergeet de mooie tijd niet die hebt gehad in Ierland. Vele mooie mensen ontmoet
    en vrienden bijgekregen.

    Zal je verslagen missen. Maar ook in het mooie nederland zal je je weg wel vinden.

    Wees trots op jezelf.

    WELKOM THUIS.

    Dikke knuffel en kus marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Castleknock

Mijn eerste reis

Voor stage naar Dublin.

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Mijn allerlaatste verslagje!

12 April 2013

Week 11

04 April 2013

Week 10!

28 Maart 2013

Week 9!

21 Maart 2013

Week 8!
Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 27191

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 13 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: