Dag 1 - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Lisa

28 Januari 2013 | Ierland, Castleknock

Hallo allemaal,

Gister om 17:00 uur zijn we aangekomen in Ierland. We werden opgehaald door Anne, bij haar zullen we de aankomende 11 weken wonen. Zij is een beetje onze "mama".Het is een erg lief, spontaan vrouwtje. Ze heeft een ouderwets maar zeer gezellig en knus huisje. Ik heb een leuke slaapkamer maar zet ook wat foto's hierop zodat jullie het kunnen zien. Gisteravond heb ik mezelf echt af zitten vragen waarom ik dit ook al weer wilde doen. Wat voelde ik me eenzaam en alleen in deze wereld! Maar daar denk ik vandaag alweer wat anders over gelukkig!:)

Vandaag hebben we een heerlijk ontbijtje gekregen, toast met ei en een smoothy. Erg lekker!:) Rond 10:00 uur werden we opgehaald door Miriam en Martin, zij zijn onze begeleiders omtrent stage. Ook beide leuke mensen. Martin heeft ons naar onze stage plaats gebracht. Het is een grappige man en houdt erg van grapjes. (vooral over onze uitspraak van sommige woorden in het engels haha) Ik was erg zenuwachtig voor de ontmoeting met mijn stageplaats en collega's. We werden openlijk ontvangen door Steven. Tot nu toe kan ik de stageplaats omschrijven in één woord en dat is "Super!" We hebben goede uitleg gekregen over wat ze doen binnen deze instelling, wat voor jongeren er rondlopen. Ik verwacht wel dat het een heftige stage kan worden. Marco en ik zullen morgen en woensdag samen werken en daarna zullen onze wegen qua stage daar scheiden. Een van ons komt te werken overdag dit is van 10:30 tot 15:30 en dat zijn voortijdige schoolverlaters en de andere bij een soort naschoolse opvang/jongeren opvang plaats dit zal zijn van 16:00 tot 22:00 ongeveer. Morgen komen we beide te staan bij de voortijdige schoolverlaters en woensdag bij de naschoolse opvang. Leeftijden zijn tussen de 12 en 25. Daarna gaan hun kijken wie waar het beste past. Marco en ik hebben het er zelf al over gehad te vragen of we naar een aantal weken mogen ruilen zodat we van beide wat te zien krijgen. Ook hebben we een rondleiding gehad door het gebouw. Het ziet er echt erg gaaf uit. Veel dingen op de muren geschilderd door de jongeren enz. Verder hebben we ook al wat jongeren gezien en mee gepraat. Het eerste wat ik dacht toen ik daar naar binnen liep en de jongeren zag was "ik moet niet laten zien dat ik zenuwachtig ben en het spannend vindt" haha. Gelukkig voelde ik me er niet ongemakkelijk dus ging het allemaal vanzelf. Na het gesprek en de rondleiding mochten we weer naar huis. Anne zou ons in eerste instantie op komen halen maar wij wilde proberen op eigen houdje met trein en tram naar huis te komen. En ja hoor, het is gelukt!! Zonder problemen zijn we veilig thuisgekomen! Zometeen gaan we lekker eten en maak het vanavond niet te laat want morgen zal het een spannende dag worden met veel indrukken en wil er natuurlijk niet zitten met een slaap kop!!:P

Nou jullie hebben genoeg om te lezen dus sluit ik mijn verhaaltje voor vandaag maar mooi af!

Dikkekus xx

  • 28 Januari 2013 - 19:32

    Mama:

    Hoi lieve meid,
    Wat geweldig dat je de stageplaats "SUPER" vindt. Dat voelt voor ons echt fijn. Je eerste indruk is ook erg belangrijk. Dat jij en Marco veel zullen zien, daar twijfelen wij niet aan, dat was ook de uitdaging. Deze indrukken zijn erg belangrijk voor het verloop van jullie stage. Je hebt echt een erg lieve en knusse kamer, daar is oprecht zorg aan besteed en dat geldt ook voor de kamer van Marco. Ann heeft jullie met warmte ontvangen en daar zijn wij blij om. Het gaat een spannende week worden, even wennen aan alles, maar het gaat je lukken. Je mag best trots op jezelf zijn hoor, wij waren het al. Je hebt heel wat in je mars!!!!!!
    Dikke kus van papa, mama en je stoere broertje Paul xxx

  • 28 Januari 2013 - 20:36

    Tante Nelly:

    Hoi Lisa,
    Wat een positieve berichten, daar ben ik heel blij om. Eerst nog even wennen en daarna gaan met die banaan. Kijk alweer uit naar je volgende verslag en foto's.
    groetjes Xx

  • 28 Januari 2013 - 22:03

    Tante Riekie En Ome Gerard:

    Hoi Lisa.
    Je grote neef heeft wel een beetje gelijk wat betreft de eerste dag. Zo heeft hij zich ook gevoeld, alleen was hij al wat ouder. HAHA Ke ileuk om je zo te volgen en je ervaringen te delen toppie meis. Dikke knuffel

  • 28 Januari 2013 - 22:17

    Janny:

    Lieve Lisa,
    Eerste indruk is altijd het belangrijkste en ..... die is Super. Mooi.
    Op naar dag 2, en je hoeft niet zenuwachtig te zijn want je kunt het!!!!

    Succes en veel plezier daar in het winderige Ierland.

    xxxx

  • 29 Januari 2013 - 14:40

    Johan ROC:

    HA Lisa en Marco,

    Goed te horen dat alles naar wens is. Ik ben blij dat alles waar is wat ik over de stageplek heb verteld en dat jullie dat ook vinden. Super!

    Geniet van het mooie Dublin en de aardige mensen.

    Ik hoor van jullie,

    Groetjes

    johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Castleknock

Mijn eerste reis

Voor stage naar Dublin.

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Mijn allerlaatste verslagje!

12 April 2013

Week 11

04 April 2013

Week 10!

28 Maart 2013

Week 9!

21 Maart 2013

Week 8!
Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 27207

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 13 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: