Week 2. - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu Week 2. - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu

Week 2.

Blijf op de hoogte en volg Lisa

08 Februari 2013 | Ierland, Castleknock

Hallo lieve allemaal,

Hier weer even een verhaaltje van mij over de afgelopen dagen:D
Ik heb het weer erg naar mijn zin gehad op stage, ik heb ontzettend lieve en grappige collega's. En ik zit echt op mijn plaats!

MAANDAG,
Mijn allereerste "echte" stage dag. Om 15:00 uur moest ik beginnen. Samen met Rhonda heb ik mijn timetable gemaakt, hoe laat ik iedere dag moet beginnen en hoe laat ik weer klaar ben. Om 16:00 uur kwam de eerste groep. Ik had ze al eens gezien, de meiden van de film over pesten. Ook kwam Patrick binnen lopen, hij loopt ook stage op deze groep. Ik had hem vrijdags leren kennen met het uitje van de Ierse studenten waarbij Marco en ik uitgenodigd waren. Samen met Patrick heb ik met twee van die meiden het script geoefend. Dit was natuurlijk hilarisch want ja, in het script stonden allemaal Ierse woorden, voor mij erg lastig natuurlijk. Maar uiteindelijk is het wel gelukt! :D Na deze groep had ik tijd om even iets te eten en samen met Rhonda en Anto dingen klaar te zetten voor het Dyce Youth Cafe. Hier komen jongeren tussen de 14 en 19 jaar, relaxen, chillen, kletsen, poolen, dansen enz. Was erg leuk. Om 21:30 uur ben ik naar huis gegaan en daarmee zat dag 1 erop.

DINSDAG,
Vandaag moest ik weer om 15:00 uur beginnen. Deze dag begon met een DJ workshop. Leuk om te zien hoe de kinderen zich dan in kunnen leven in hun rol. Na een uur ben ik naar de andere groep gegaan, Female Firm, Dit is een groep meiden tussen 16-19 jaar. Zij onderzoeken verschillende organisaties die betrekking hebben op Jeugd/Jongeren zorg in Ierland. Voor degene die het leuk vinden wat te lezen, www.teenline.ie of www.b4udecide.ie, dit zijn twee bekende organisaties in Ierland. Deze meiden gaan hierover informatie zoeken en maken per persoon een powerpoint en het is de bedoeling dat ze in de komende weken elkaar over de organisatie gaan vertellen. Voordat ze begonnen met de opdracht moest ik nog voorgesteld worden. Ik had verwacht dat Anto me voor zou stellen maar helaas, dit was niet het geval. Hij riep me naar voren en zei, "Nou Lisa, vertel maar eens wat over jezelf" Ik dacht shit en begon te lachen. Hierop reageerde Anto weer: "Look, she really likes to smile". Nou ik schaamde me kapot haha. Nadat ik mezelf voor had gesteld gingen de meiden aan het werk. Ik heb daar één meisje geholpen met haar project, zo kon ik meekijken en kon ik haar leren hoe powerpoint werkte. Na deze groep even gegeten en gewacht op de volgende groep. Genr8fate Music Group. Deze groep maakt muziek en zijn ook bezig met het project Bullying. Zij schrijven een lied daarover en maken daar een album van. Toen werd er gevraagd of ik mee wilde zingen. Ze vonden het goed genoeg om me mee te laten zingen voor hun album!:P haha Om 21:30 uur weer naar huis gegaan, nog even met Anne gekletst en toen weer lekker gaan slapen.

WOENSDAG,
13:00 uur begonnen. Ik begon met de ART Group, ook zij zijn bezig met het project pesten. Iedereen kreeg een letter uit het woord BULLYING en moest daar, met de letter, een tekening van maken en later op canvas tekenen en schilderen. Ik heb verschillende jongeren geholpen en mijn eigen creatieve skill hier ook eens op los kunnen laten. Vond dit echt heel erg leuk om te doen. Daarna kwamen de meiden van de film weer. Vanaf volgende week gaan ze beginnen met de film op te nemen dus er werden vandaag afspraken gemaakt betreft het filmen, de kleding enz. Na deze groep kwam de groep, DYCE Unplugged. Ook weer een muziek groep, deze groep had ik al eens gezien. Allemaal leuke jongeren, ze betrokken me er ook echt in dus voelde me welkom. Kortom, weer een leuke dag gehad!

DONDERDAG,
16:30 uur begonnen.
Vandaag 2 verschillende DYCE Youth Cafe's gehad. De eerste begon om 17:00 uur tot 18:30 uur. Kinderen tussen de 11-13 jaar komen dan. Leuk groepje en er werd veel lol gemaakt. Ik heb de hele avond achter de bar gestaan. Verkopen van snoepjes, of frisdranken (alcohol mag binnen het gebouw niet geschonken worden). Was voor mij best lastig aangezien ik totaal niet wist wat alles was en wat het koste, maar heb mezelf er redelijk uit gered. Na deze groep hadden Anto en ik een half uurtje om te eten en om de zaal weer anders in te richten voor de andere groep 14-19 jaar. Vanaf 19:00 uur kwamen de andere binnen lopen. Dit was me toch een avond. haha Het begon met een jongen van 17 jaar, "klein manneke met een grote mond" hij begon met me te praten en stelde me allemaal vragen, waaronder de vraag: "can i get your number?" Hierop reageerde ik natuurlijk met NO. Hij heeft de hele avond door zitten vragen en me aan zitten kijken en gek zitten doen. Op een gegeven moment zag ik dat er een paar jongens snoep door de zaal aan het gooien waren en op elkaar. Ik zei dat dat niet mocht, maar natuurlijk heel onschuldig zeiden ze dat ze dit niet deden. Vervolgens gebeurde het nog een keer en stapte ik erop af. Ik liep naar één jongen toe die ik het zag gooien en zei tegen hem dat ik wilde dat hij het op ging ruimen. Dit deed hij natuurlijk niet. Maar ondertussen achter mij gebeurde er ook nog vanalles wat Anto zag. De jongens die achter mij stonden vonden het namelijk leuk om naar de andere jongens te kijken en als "grapje" mij nep voor mijn kont te slaan. "Stoer gedrag" ook wel genoemd. Anto zag dit en heeft de jongens die dit deden uit het café gezet. Dit omdat het respectloos is naar mij toe, prima als ze het bij elkaar doen als grapje maar niet bij mij. En daarnaast ben ik een van de Staff Members en dan mogen ze dit gewoon niet doen. Nadat Anto mij dit verteld had moest ik natuurlijk wel lachen en hij zelf gelukkig ook. Maar hij zei er wel bij dat het nu voor de jongens wel heel duidelijk was dat dit niet mag! Om 21:30 uur ben ik weer naar huis gegaan. Thuis kon ik niet slapen en ben ik nog maar gaan lezen in Vijftig Tinten Grijs boek 2. Want 1 is inmiddels ook al uit!:P haha

Nu moet ik alleen vandaag nog werken van 16:00 - 19:00 uur en dan lekker weekend. Ik heb nog geen idee wat we gaan doen maar we zien het wel!

Het is een iets langer verhaaltje geworden dan dat eigenlijk de bedoeling was haha, maar nu weten jullie in ieder geval wel weer hoe mijn week eruit heeft gezien.

Fijn weekend alvast!!

xxxxx

  • 08 Februari 2013 - 14:21

    Papa En Mama:

    Hallo lieverd,
    Je hebt een erg gezellige week achter de rug, dat kan iedereen lezen. Je leert nu ook de doelgroepen goed kennen. Super dat je door iedereen zo wordt betrokken en zo welkom bent. We vinden dat de mensen echt hartelijk zijn. Leuk ook dat ze je onder de Staff Members scharen, dat verdient respect. Wij hopen dat volgende week weer net zo energievretend en bevredigend zal zijn. Je enthousiasme straal je uit, geweldig is dat. We hebben het al tegen je gezegd, je kunt ook schrijfster worden hoor, hahahaha. Maar eerlijk is eerlijk, geweldig dat je jongeren wilt helpen aan een goede toekomst!!!! Dit is je op je lijf geschreven, het allerbeste voor iedereen! Lisa, geniet van het weekend. Wij horen het wel weer.
    Greetings aan Anne en Marco. Xxxxxxx

  • 08 Februari 2013 - 14:41

    Marja Vos:

    Hoi Lisa,

    Onder genot van een mok lekker koud water je verslag even gelezen. Nou ja even! Heerlijk om te lezen dat je zo veel verschillende dingen doet. Erg leerzaam. Niet ene dag is hetzelfde als de andere. Maak het elke dag weer spannend. Mooi om te zien dat je van dit alles zo geniet, zo ver weg van huis. Mooie ervaring en herinneringen voor later. De foto of fb deed ons denken aan de Sluiskamp. Mooi!!! zo met dat zonnetje. Geniet van het weekend op naar de volgende spannende week.

    Lieve groetjes vanuit Wijchen waar het nu net weer even sneeuwde en het koud en bacher weer is.

  • 08 Februari 2013 - 16:10

    Tante Nelly:

    He Lisa, wat een afwisselende en volgens mij zeer leerzame stage. Hier kan jij je creativiteit ook helemaal benutten met al die verschillende projecten. Volgens mij ga jij het daar helemaal maken.
    Ik ben benieuwd hoe de filmpjes en natuurlijk ook het album, waar jijzelf ook mee mag zingen, gaan worden. Krijgen wij dat ook nog te horen??
    Nu weer even lekker genieten van je weekend en dan begin je alweer aan je derde week.

    Tot later, groetjes Xx


  • 08 Februari 2013 - 16:16

    Tante Riekie:

    hoi lieve lisa. leuk om je verslagen weer te lezen. Het is wel erg leerzaam en jij laat op een hele goede manier zien wat wel en niet kan. knap van je dat je het allemaal zo aanpakt. keigoed dat je door iedereen geaccepteerd word. ze kunnen ook niet om de gezellige lisa heen. heel fijn weekend, geen carnaval daar???
    maar je beleeft heel wat andere mooie dingen. fijn weekend en tot het volgende verslag.
    Dikke knuffel

  • 08 Februari 2013 - 17:50

    Janny:

    Hallo lieve schat,

    het is inderdaad een hee verhaal, mar ontzettendluk om de dingen op afstand met je mee te beleven.

    En dat je je daar op je plaats voelt snap ik wel.
    Social, lief, lusterend oor en advies geven.

    Weet je Lies:
    Ik vind je een kanjer, want je gaat het grote avontuur mooi aan.

    Geniet van je weekend en natuurlijk van:

    Chistian Grey. hahahahaha

    Niet even gauw ook nog deel uit lzen he?? hahahahah

    Dikke kus en tot het volgende verslag of whatts appf FB.

    Je bent ver weg maar ook dichtbij.


  • 09 Februari 2013 - 22:42

    Marcel:

    Hoi Lisa, jouw verhaal lezende realiseer ik me wat een ontzettend saaie week ik op het werk heb gehad.... Ik krijg er 50 tinten grijs haar van ...;-) mooi verslag weer om te lezen, heel veel plezier en succes met alweer de derde week in zicht, het gaat wel snel he.
    Groetjes en knuffels van tante Ans en mij.

  • 11 Februari 2013 - 12:07

    Tante Yvonne:

    Hoi Lisa,

    Hé,hé, het is me gelukt om ook via deze weg een berichtje naar je te schrijven. Je zult op FB mijn andere bericht wel lezen. Maar voor nu wil ik je ook op deze manier even berichten.
    Super om zo al je verslagen te lezen. Kunnen wij ook een beetje meegenieten van al je avonturen. Ik moest wel een beetje lachen om je laatste reisverslag. Die jongens ook, zijn ook overal hetzelfde!!!! Maar ze hebben het goed aangepakt dus ze weten NIET spotten met die leuke meid uit THE DUTCH!!!!
    Voor vandaag een fijne werkdag en ik zal snel weer wat van me laten horen.

    Even een reactie van SUPER MARIO,
    Je moet maar snel weer thuis komen om met hem te komen carnavallen..
    Niet dat hij kon want hij was ziek. Maar goed als je thuis bent wil hij weer graag een feestje met je vieren en lekker met je dansen. xxx Stan

    Daaaagggg nicht tot de volgende keer.
    xxx Yvonne & Fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Castleknock

Mijn eerste reis

Voor stage naar Dublin.

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Mijn allerlaatste verslagje!

12 April 2013

Week 11

04 April 2013

Week 10!

28 Maart 2013

Week 9!

21 Maart 2013

Week 8!
Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 27200

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 13 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: