Week 3! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu Week 3! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu

Week 3!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 Februari 2013 | Ierland, Castleknock

Halloo!

Hier weer even een verhaaltje van mij over deze week. Er is ontzettend veel gebeurt dus het zal wel weer een lang verslagje worden!:D

Zaterdag 9 Februari.
Deze dag hebben we het Guiness Storehouse bezocht. Was erg leuk om te zien. Hier vertellen ze hoe het gemaakt wordt vanaf het begin af aan. Daarnaast vertellen ze wat over de man die dit bedacht heeft en wat er in die tijd allemaal gebeurde. Was zeker de moeite waard. Vervolgens zijn we naar huis gegaan, gegeten en omgekleed om het uitgaansleven in Dublin te gaan verkennen. We zijn naar Temple Bar gegaan, daar gekeken naar welke club we wilde gaan. Uiteindelijk zijn we naar Club M gegaan. Ik moet wel zeggen dat het stappen hier er iets anders uitziet en dan voornamelijk de kleren die, vooral door de meiden, gedragen worden. Het is allemaal erg kort en bloot!:P haha. Het was een gezellige avond!

Zondag 10 Februari.
Lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan na een avondje stappen. Rond half 4 zijn we naar Temple Bar gegaan omdat ze daar het Chinese Nieuwjaar vierde. Het jaar van de "draak" werd hier afgesloten en het jaar van de "slang" werd ingewijd. Leuk om te zien, maar alles was buiten en het regende en was dus erg koud. Nadat we genoeg hadden gezien zijn we nog even het shoppingcentrum van Jervis ingegaan en gekeken wat daar allemaal zat. Daarna weer naar huis en de avond lekker rustig aan gedaan en op tijd gaan slapen voor de nieuwe werkweek!

Maandag 11 Februari.
Deze week hebben de scholen vakantie en dus hadden we mijn rooster wat aangepast. Deze week zouden we met de meiden van de Bullying film drie dagen gaan filmen. Vandaag was de eerste dag, om 2 uur zijn we begonnen met filmen in een school. Samen met Patrick moest ik de meiden die niet in deze scene zaten bezig houden, script oefenen en zorgen dat ze stil zijn omdat er gefilmd werd. Moet zeggen dat het knap lastig was om ze stil te houden. Want ja "teenagers", vinden het erg lastig om niet te giechelen en stil te zijn. haha we zijn tot 5 uur doorgegaan met filmen en daarna weer naar de Bosco gegaan. Wat gegeten en het Café klaargemaakt voor gebruik. Om 7 uur werd het café geopend en kwamen er veel mensen in. Dit was voor korte duur. De "beruchte" groep jongens waren er natuurlijk ook weer. Ze waren aan het stoeien met elkaar totdat een van de jongens een bloedneus kreeg en naar de wc liep. Uiteindelijk stonden ze met z'n allen op de wc en na een aantal minuten kwamen ze er allemaal uit en er kwam ontzettend veel rook uit de toilet. Ik dacht meteen dat er brand was en haalde Rhonda erbij. Zij ging naar binnen met bakken water en kwam terug met een rookbom in een van de bakken. De groep werd door Anto en Rhonda er weer uitgezet. Vervolgens hebben we het café moeten sluiten voor de avond. Alle ramen en deuren werden opengezet om de rook te laten verdwijnen. Ik ben eerder naar huis gemogen en lekker gaan slapen.

Dinsdag 12 Februari
Vandaag heb ik Brian ontmoet en een gesprek met hem gehad samen met Marco. Het is een erg leuke en vriendelijke man. We hebben even gepraat over hoe het gaat, wat we ervan vinden. Daarna ben ik weer naar de groep gegaan om verder te gaan filmen. Vandaag moesten we nog een keer naar de school omdat er met sommige scene iets niet helemaal goed was gegaan met filmen. Was weer erg gezellig met de meiden, zijn echt leuke meiden. 's avonds had ik nog de groep Genr8Fate, de muzikanten. Het was vandaag National Pancake Tuesday. Dus 3 x raden wat ik deze avond voor de groep gedaan heb. JAWEL, Pannenkoeken gemaakt haha. Ze vonden ze erg lekker en ik kreeg een applaus ervoor:P Zelf heb ik natuurlijk ook lekker een pannenkoek gegeten en ben toen naar huis gegaan.

Woensdag 13 Februari
Deze dag ben ik om 10:00 uur begonnen. We zijn samen met andere groepen van John Bosco naar een klimhal gegaan. Daar was een wedstrijd klimmen waar ze zich voor op konden geven. Ik was erbij voor begeleiding en het maken van foto's. Was erg leuk om te zien en mijn team aan te moedigen. Zelf heb ik ook nog even één klimmuur gedaan. Die was erg lastig want je moest met je voeten tegen de muur en dan jezelf omhoog veren en hopen dat je de steen boven je te pakken krijgt. Maar het is me gelukt en ik was best trots op mezelf haha! Om 14:00 uur zijn we weer terug gegaan naar de Bosco en stonden de meiden al klaar voor hun laatste dagje filmen van deze week. We gingen naar het park om daar 3 scene's te op te nemen. Ze deden het allemaal erg goed en was erg leuk om te zien hoe ze zich in kunnen leven in de rollen die ze hebben. Om 6 uur waren we klaar en ben ik naar huis gegaan. Toen lekker gegeten en me klaar gemaakt om te gaan stappen met Marco. We zijn in Madonna's geweest. Kleine bar/club maar zeer gezellig. Moet zeggen dat de drankjes ook erg lekker waren:P haha. Rond half 3 zijn we met de taxi naar huis gegaan en ik was al heel snel lekker in dromenland!

Donderdag 14 Februari
VALENTIJNSDAG!
Ja, ook ik heb een kaartjes gekregen van m'n lieve Tante Nelly en lieve collega Janny :D en van mn lieve ouders en broertje!! Was blij verrast! haha

Om 16:30 hoefde we pas te beginnen met werken, dus konden lekker de hele dag rustig aan doen. Was ook wel nodig voor mij na de afgelopen nacht!:P haha Ik heb niet heel veel gedaan 's middags. Beetje in mijn boek gelezen en geluierd. Eenmaal op stage begonnen we het café met 11 tot 13 jarigen. Dit was erg leuk want hier hing natuurlijk ook de Valentijn stemming. Een paar meiden van de film waren er ook en heb gezellig met ze gekletst over vriendjes en valentijn en verliefd zijn. Om 18:30 was dit café afgelopen en moesten we opruimen en het klaar maken voor de volgende groep. 14-19 jarigen. De "beruchte" groep die er maandag uitgezet was mocht er vanavond niet in. We hadden al verwacht dat het dus niet druk zou worden. Er zijn maar liefst 4 jongeren binnen geweest. De groep die er niet in mochten zijn wel geweest en probeerde binnen te komen maar Anto en Stephen hadden een brief opgesteld waarin stond dat ze a.s. maandag op gesprek moeten komen over het incident en er dus vanavond niet in mochten. Dit bracht helaas vervelende situaties met zich mee. Uiteindelijk zijn de jongens gegaan. Doordat er niets te doen was in het café mochten we gaan. (Marco was vandaag en morgen vrij van zijn stageplek en kon met ons meedraaien). We waren rond 10:00 uur thuis.

Vanavond hebben we Disco Dyce.
Ik heb er erg veel zin in want ben erg benieuwd wat we dan allemaal weer te zien krijgen. De disco bestaat uit 2 delen. Van 18:00 - 19:30 uur komen er kinderen tussen 7 en 9 jaar. Van 20:00-22:00 uur komen er kinderen tussen 10 en 13 jaar. Daarna is het opruimen en hebben we weekend :D
Wat we allemaal gaan doen weten we nog niet, dat gaan we nog uitzoeken. Als het mooi weer is zitten we erover te denken om zaterdag naar Wicklow Mountains te gaan. Verder hebben we nog geen idee.
Wat het is geworden horen jullie volgende week wel weer!

Dikke Knuffel

  • 15 Februari 2013 - 16:39

    Tante Riekie:

    hoi lieve lisa.
    weer eg leuk om die verhalen van je te lezen en je doet daar wel veel verschillende dingen,
    wordt jij misschien in de toekomst nog filmregisseur in hollywood. haha. wel balen zo'n vervelende groep jongelui, jammer. dat jij in de klimhal durft te klimmen is echt helemaal super niet van je verwacht.
    nu kun je ook de mont blanc beklimmen misschien. super je verhalen en wij blijven je volgen. liefs en dikke knuffel van ons. xxx

  • 15 Februari 2013 - 17:46

    Tante Nelly:

    He mijn Valentijntje haha, ik heb weer een goede indruk gekregen hoe je week is geweest. Druk, druk, druk...... en nog eens druk, druk, druk.... .
    Buiten de "etterbakken" om heb je volgens mij weer een gezellige week gehad.
    Ik heb inmiddels begrepen dat je ons wanneer we bij je zijn mee gaat nemen naar het Guiness Storehouse. Lijkt me ontzettend leuk en hopelijk ook nog lekker!
    Nu vanavond nog naar Disco Dyce en dan maar weer genieten van een welverdiend weekend.
    Tot later Xx

  • 16 Februari 2013 - 20:28

    Papa En Mama:

    Hello darling, hahahaha,
    Het gaat goed met je en je hebt ook zoveel plezier in je werk (stage).
    Toch een unieke kans geweest, stage in Ierland! Dat heeft Johan in ieder geval goed ingeschat, zeker wat jou betreft. Je maakt zoveel mee, maar bovenal zie je ook hoe er wordt omgegaan met jongeren die denken dat ze meer mogen dan anderen. Dat wordt resoluut aangepakt, maar ook wordt deze jongeren steeds een nieuwe kans geboden, als ze zich maar gedragen. Ze worden niet buiten gesloten. Het spreekwoord: "Geduld is een schone zaak" is zeker van toepassing bij de richtlijnen van het jongerencentrum. Super hoor, dat met man en macht geprobeerd wordt deze jongeren op het juiste spoor te krijgen. En jij, Lisa, maakt daar nu deel van uit. Een heftige maar waardevolle ervaring, waar je heel je leven wat aan zult hebben en een tijd waar je beslist aan terug zult denken.
    Laat men niet denken dat je daar in Ierland niets uitvoert, want zelfs je huiswerk, wat zo netjes door een klasgenootje wordt gemaild, heb je onder controle.
    Ook zijn er al solliciatiebrieven verstuurd. Dit voor het nieuwe schooljaar.
    Je bent echt een bezig dametje. Je gaat je verantwoording zeker niet uit de weg en komt je verplichtingen ook na. Maar je mag zeker ook genieten hoor!!!!!
    Je hebt gelukkig al het een en ander bezocht EN geproefd van het uitgaansleven.
    Temple Bar is zeker een aanrader!! Ook zijn we benieuwd naar Guiness Store. Wij willen dat biertje wel proeven en tappen hoor, no problem. Gaan we ook zeker doen als we bij je zijn.
    En dat is al heel snel, over drie weken, yes yes, we verheugen ons er ontzettend op.
    Lisa, wij laten ons graag door jou rondleiden in Dublin en hebben er alle vertrouwen in dat we een fantastisch weekend zullen beleven.
    Nu eerst op naar week 4! Wat zal deze week brengen? Veel succes wensen we jou weer.
    Een heerlijk weekend gewenst en de hartelijke groeten aan Anne en Marco.
    Dikke kus van your parents and your big brother and Tom van Thiel. Xxxx


  • 19 Februari 2013 - 12:05

    Rob Wessels:

    Hoi Lisa.

    Wat een verhalen…..
    Fijn dat jij en Marco het zo goed naar de zin hebben in Ierland.
    Lisa nog veel plezier en suc6 in Ierland.
    Ik blijf je verslag volgen, leuk om te lezen.

    Gr Rob Wessels (vader van Marco)

  • 21 Februari 2013 - 20:50

    Monique:

    Lieve Lisa!
    Wat leuk om je verhalen te lezen. Zo te horen vermaak je je eigen daar erg goed en heb je een erg leuke stage! Geniet maar lekker van deze leuke tijd, voordat je het weet is het alweer voorbij!

    Ik ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal! :)

    Alvast een fijn weekend meid!

    Lots of love, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Castleknock

Mijn eerste reis

Voor stage naar Dublin.

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Mijn allerlaatste verslagje!

12 April 2013

Week 11

04 April 2013

Week 10!

28 Maart 2013

Week 9!

21 Maart 2013

Week 8!
Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 27196

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 13 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: