Week 7! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu Week 7! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu

Week 7!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 Maart 2013 | Ierland, Castleknock

Jeetje, wat gaat de tijd nu toch snel zeg.

Heb een geweldig weekend gehad met mijn ouders en peettante. We hebben ontzettend veel gelachen en van elkaar genoten. Ook ben ik deze week begonnen bij de ander groep, New Options New Choices. Ik zal beginnen bij het begin, waar ik dus vorige week gebleven ben met mijn verhaal!! :D

Donderdag 7 Maart,
Mijn laatste Dyce café. Heb veel plezier gemaakt met de jongeren. Veel gekletst en spellen gedaan. Ik heb de avond bijna niet achter de bar gestaan haha. Samen met Graham, Shauna en April heb ik spelletjes gedaan op de PlayStation. Jaja, FIFA 2013 en moet zeggen ging me best goed af, al heb ik uiteindelijk wel verloren haha. Doordat het zo gezellig was had ik niet in de gaten dat de tijd zo snel ging. Dus voordat ik het wist was het voor mij weer tijd om naar huis te gaan. Eenmaal thuis wilde ik natuurlijk zo snel mogelijk slapen, want morgen komt er visite!!!! Dit viel helaas tegen, ik sliep pas rond 3 uur. Haha

Vrijdag 8 Maart,
Ik was natuurlijk alweer vroeg wakker maar heb mezelf toch nog maar even gedwongen door te slapen, zodat ik er topfit bij zou lopen haha.
Om 13:30 naar het vliegveld om ze op te halen. Ik was super enthousiast, voelde me net een klein kind die voor het eerst ergens heen ging of een cadeautje kreeg:P haha Toen we richting aankomst hal liepen kwamen papa, mama en Nelly er al uit lopen. Het was heerlijk om even lekker met ze te kunnen knuffelen. Natuurlijk kwamen ook de tranen weer te voorschijn. Hoe hard ik ook probeerde ze binnen te houden, het lukte me echt niet! Anne heeft ons vervolgens naar het Croke Park Hotel gebracht, waar ze zouden verblijven. Eenmaal in het hotel om in te checken konden ze ons niet vinden in het systeem. Begint al goed, zullen we maar zeggen. Maar het werd nog erger. Nadat ze ons gevonden hadden en wij de pasjes kregen om de kamer in te kunnen kwamen we erachter dat we maar één kamer hadden, terwijl er gezegd was dat er twee kamers zouden zijn. Dus mama en ik weer terug naar de receptie. Na heel veel geregel en zelfs gebeld te hebben met Engelse en Nederlandse reisbureau hebben we het voor elkaar gekregen. Toch één kamer, maar wel een super de luxe. Toen we in de kamer waren zagen we dat er 3 bedden stonden, dus al snel besloten dat ik dit weekendje ook op vakantie ging!:P Na al het geregel zijn we naar mijn stageplaats, st John Bosco, gegaan. Daar een rondleiding gegeven door het gebouw en hebben ze kennis kunnen maken met een aantal collega's. Dit was erg leuk. Daarna zijn we gaan eten in een Italiaans eettentje. Het was DELICIOUS. Na het eten nog wat gekletst en toen richting hotel en ik richting huis gegaan.

Zaterdag 9 Maart,
Een hele drukke dag. We zijn begonnen met een heerlijk ontbijt in het hotel. Nadat we hier mee klaar waren stond onze taxi klaar om ons naar Stevens Green te brengen. Daar heerlijk rondgelopen en genoten van de mooie omgeving. We zijn door de winkelstraat verder gelopen richting Temple Bar. Daar hebben we in de echte "Temple Bar" een drankje gedronken. Zijn allemaal aan het bier gegaan :p Vervolgens zijn we naar de Christ Churche geweest, een super mooie en grote kerk. Was erg bijzonder. Toen we het daar gezien hadden zijn we overgestoken naar Dublinia. Dit is een museum wat iets verteld over de historie van Ierland. Was erg indrukwekkend. Uiteindelijk ook nog besloten om naar Guiness te gaan. Tegen 6:30 zaten we weer in de taxi richting mijn huisje. Vanavond zouden we heerlijk dineren bij Anne en kon ik eindelijk mijn kamertje laten zien en het huisje van Anne. Het was een warm welkom voor mijn ouders en tante Nelly. Anne had de tafel erg gezellig gedekt en het eten was heerlijk. Nelly vroeg zelfs of ze de groente mee naar huis kon nemen en dit werd meteen geregeld door Anne. Na het eten nog kort gekletst en heb ik snel mijn tas gepakt voor mijn mini vakantie. Daarna richting trein en de rest van de avond rustig aan gedaan en erg veel gelachen :D

Zondag 10 Maart,
Lekker geslapen in het hotel en natuurlijk ook weer lekker ontbeten. Vandaag zijn we naar Powerscourt & Gardens geweest in Wicklow. We moesten hier wel een eindje voor reizen met trein en bus. Het weer was erg koud en bewolkt helaas. Maar dat mocht de pret niet drukken natuurlijk. Want met ons is altijd wat te beleven!:P Eindstation van de trein was Bray. Dit ligt aan de zee dus natuurlijk hebben we hier ook een kijkje genomen. Het waaide erg hard en was behoorlijk koud dus de zee was erg wild. Wel erg mooi om te zien en te ruiken. Al snel zijn we een pub ingedoken om wat te drinken en chickenwings te eten. Daarna de bus in gestapt op weg naar de Gardens. Daar moesten we nog een stuk lopen om uiteindelijk bij de tuinen uit te komen. De tuinen waren erg mooi. Nog niet veel bloemen vanwege het weer maar wel veel groen. Het was echt ontzettend mooi. Hier een tijdje rondgelopen en natuurlijk hebben papa en ik erg veel foto's gemaakt. Om 6:00 uur ging het sluiten en zijn we weer naar huis gegaan. Toen nog even wat boodschappen gedaan om nog wat te eten. We hadden besloten dat we lekker wat stokbrood met sausjes gingen halen en cup a soup om op onze kamer op te eten. We hebben deze avond weer erg veel gelachen en schik gehad!!

Maandag 11 Maart,
Helaas komt aan alles een einde en zo ook aan dit top weekendje. Voor de laatste keer uitgebreid ontbijten. Vervolgens uitchecken en de koffers geven om ze nog even een aantal uur op te bergen. Daarna richting het centrum gegaan en daar nog rondgelopen en wat gedronken. Voordat we het wisten was het alweer tijd om naar het vliegveld te gaan. Anne pikte ons op bij het hotel en bracht ons naar het vliegveld. Het is nooit leuk om afscheid te nemen dus ook nu kwamen de tranen weer te voorschijn. Ik zou zo mijn spullen gepakt hebben en mee naar huis zijn gegaan:P haha Na nog even flink geknuffeld te hebben met iedereen ben ik weer de auto ingestapt en zijn we naar huis gereden. Eenmaal thuis aangekomen moest ik me alweer klaar gaan maken voor de avond. Deze avond gingen Marco en ik naar het concert van Neyo. Het concert was echt super!!! Ik had het echt niet willen missen. Heb het echt ontzettend naar mijn zin gehad. Veel foto's gemaakt en sommige liedjes opgenomen. Het was een top avondje!!

Dinsdag 12 Maart,
Mijn eerste dag bij de andere groep. Ik was best wel moe van het weekend en natuurlijk gisteravond het concert. Om 9:30 moest ik beginnen. Vandaag vooral veel gekeken naar het gedrag van de jongeren en het proberen te verstaan van wat ze zeggen. Deze praten zooooooo snel en met een Iers accent dat ik het af en toe echt moeilijk vindt om te verstaan wat ze zeggen. We hebben eerst een film gekeken, de jongeren vonden hem niet leuk dus ben ik Leanne gaan vragen of er een andere film op kon. Dit vond ze goed. Na de pauze kregen ze rekenen. Ik snapte er zelf helemaal niets van:P haha en aan het einde van de dag heb ik met 2 jongeren, van 16 en 17 jaar, een lees toets moeten houden. Hun uitslag was dat ze op het niveau zitten van een 9 jarige qua leesvaardigheid. Dit was even schrikken. Ik had niet verwacht dat ze zo laag zouden scoren. Met Leanne is nu afgesproken dat ik deze twee en nog een aantal anderen ga begeleiden met hun leesvaardigheid. Individuele opdrachten ga ik met ze doen en kijken waar ik ze kan helpen. Ik heb al helemaal zin om er mee aan de slag te gaan! Om 4 uur was ik klaar. Daarna lekker gegeten met Anne en de rest van de avond lekker rustig aan gedaan.

Woensdag 13 Maart,
Vandaag heb ik weer bij de Youth Workers gewerkt. We zijn weer begonnen met de Art groep. Ze moesten vandaag beginnen met hun 3D project. Ik zei tegen Rhonda dat ik ook wel eens wat wilde maken. Dit vond ze prima dus ben aan de slag gegaan. Het thema is pesten en moet dus iets met pesten te maken hebben. Ik heb uiteindelijk gekozen voor 2 kinderhanden in de 2 handen van de ouder in de vorm van een hart. Mijn verhaal hierbij is dat het hart staat voor liefde en vertrouwen. En de manier waarom de ouder de handen van het kind vasthoudt staat voor bescherming. Mijn idee heb ik gemaakt van klei. Ik heb er al leuke reacties op gehad en ben er zelf erg tevreden mee!:D Na deze groep kreeg ik de meiden van de film weer. Ze waren blij om me te zien. Sommige zeiden al dat ze dachten dat ik voorgoed weg was en dat vonden ze niet leuk. Ze waren dan ook blij om te horen dat ik de komende weken nog blijf om te filmen. Dit was voor mij natuurlijk erg leuk om te horen:) Na deze sessie ben ik naar huis gegaan. Lekker gegeten en gekletst met Anne en daarna vroeg gaan slapen. Was erg moe!

Donderdag 14 Maart,
Deze dag ben ik om 12:30 begonnen bij de NONC. Leanne vertelde dat de dag zou beginnen met een reken toets. Voor mij erg saai zei ze. Onder de toets heb ik vooral geobserveerd en veel gekeken naar de jongeren en hun concentratie. Na de toets hadden ze pauze en aan het einde van de dag nog een project over hun eigen cultuur. Daarna werd er nog met de klas besproken hoe ze het deze week hadden gedaan en werden er nog andere zaken besproken. Dit eindigde in een heftige discussie en voor Leanne en Linda was het onmogelijk om uit te praten. Uiteindelijk hebben ze iedereen maar naar huis gestuurd. Daarna heb ik nog met Leanne even een gesprekje gehad over dat ik graag wat interviews af wil nemen bij de jongeren. Ik wil wat meer te weten komen over waarom ze hier zitten, hoe ze er tegenaan kijken, wat hun doelen zijn enz. Wat meer te weten komen over de gang van zaken en hoe de jongeren erin staan. Ze vond het een goed idee en ik mag ermee aan de slag gaan! :D Om 4:30 naar huis gegaan. Net lekker met Anne gegeten en nu heerlijk relaxen in mijn eigen kamertje met muziek, filmpje en het typen van dit verslag.

Het is weer een behoorlijk lang verslag geworden maar ik hoop dat ik het weer een leuk verslag was om te lezen!:P
Morgen nog één dagje werken en dan een lang weekend in verband met st Patricksday op zondag. Daardoor zijn we de maandag vrij:D

Meer volgt volgende week!
Fijn weekend allemaal.

Dikke knuffel xxx

  • 14 Maart 2013 - 21:58

    Marcel:

    Hoi Lisa, ik heb weer genoten van je verslag, altijd leuk om te lezen wat je weer allemaal hebt beleefd en hoe je ervan geniet. Geweldig dat je met je ouders en peettante een heerlijk weekendje hebt beleefd. Daar was je ook echt wel aan toe. Het laatste deel zal wel echt snel gaan. Dan ben je weer thuis voordat je het weet.
    Geniet nog van je laatste maand en als je weer terug bent willen natuurlijk nog alles een keer in alle detail van je horen.

    Veel liefs en knuffels van de Dinkys.

  • 14 Maart 2013 - 23:07

    Marion:

    Hoi Lieve Lisa,

    wat blijft het toch leuk om alles te lezen wat je mee maakt, geniet nog van het laatste maandje, die is vast zo voorbij en dan kan je iedereen weer heerlijk knuffelen!

    Xxx

  • 15 Maart 2013 - 17:27

    Tante Nelly:

    He Lisa, wat een superleuk weekend hebben we toch gehad.
    Je had het prima voor mekaar en we hebben heel veel gezien. Dat je het op stage goed naar de zin hebt, kan ik wel snappen. Wat een knusse en gezellige sfeer hangt daar en wat zijn ze enthoussiast over jou. Dat is natuurlijk geweldig om te horen. Ook bij Anne hangt zo'n gezellige knusse sfeer en je kamertje is helemaal top. Anne is heel gastvrij en kan ook nog ontzettend lekker koken. Met haar heb je 't wel heel erg goed getroffen. Je minivakantie in ons hotel was helemaal kicken. Zo hebben we de tijd met elkaar optimaal kunnen benutten. Je had een heel leuk programma voor ons en zo hebben we heel veel kunnen zien. Het lijkt of we wel een hele week bij je zijn geweest!! Nu kun je naast de stage nog een paar leuke weekenden tegemoet zien. En dan is het wachten........... om je weer lekker te kunnen knuffelen. hahaha
    Lisa nogmaals hartstikke bedankt voor het leuke weekend, ik heb gegantisch genoten!!!
    Fijn weekend your godmother Xx

  • 15 Maart 2013 - 20:54

    Janny:

    Lieve lisa,
    Het was weer een superleuk verhaal, bijna net zo spannend als 50 tinten. hahahahaha.
    Had natuurlijk ook al de fotos gezien van jullie super weekend.

    Nou dit weekend even uitrusten van het vorige weekned en voor het weekend wat gaat komen.
    Dan komen je lieve dinnetjes en dat zal ook bere gezellig worden.

    Geniet ervan meissie,

    Dikke knuffs en n dikke kus.

  • 16 Maart 2013 - 17:02

    Papa En Mama:

    Hello beautiful daughter,
    AMAZING was THE weekend with you!!!!!!!!! Baby, thanks, we enjoyed Xxx
    Lieve meid, wat hebben we het gezellig gehad! Zo geweldig en bijzonder om jou in Dublin bezig te zien. Alles en ECHT alles heb je geregeld, TOPPIE!!! Het is geen wonder dat ze jou "op handen" dragen. Je straalt een enthousiasme uit, daar krijg je wel energie van.
    Daarbij erg lief en een heerlijk karakter, wat wil je nog meer.....!
    Van "oppervlakkigheid" is bij jou GEEN sprake. Dit hebben ze bij St. John Bosco ontzettend snel in de gaten gehad, wij hebben het zelf mogen horen van je collega's, super gewoonweg.
    Je hebt het ook verdiend, je laat zien dat je er ook keihard voor gaat! Je loopt niet weg in "moeilijke" situaties en die maak je meer dan genoeg mee. Een groot compliment dat er students waren die vreesden dat je al weg was.... Maar het zal langzamerhand wel duidelijk worden dat het einde van deze bijzonder leerzame stage in zicht komt......!
    En dan Anne, wat een warmte en hartelijkheid!! Een vrouw naar ons hart. Het was zo gezellig en het eten was Delicious, we hebben echt genoten van deze avond. Op het moment dat we binnen kwamen voelde het al vertrouwd, heerlijk open haardje aan en de tafel was een "lust" voor het oog! Echt een "thuis" in Dublin voor Marco en jou.
    Ons hotel, niets mis mee, hahaha. Een geluk met een ongeluk, nu konden we niet alleen samen ontbijten maar we hadden je 24 uur bij ons, geweldig!!!! Inderdaad een mini-vakantie, zoals je zelf zegt. We hebben HEEL veel gelachen en erg genoten van elkaar! Dat er dan tranen vloeien, so what.... Er is nu eenmaal veel te beleven met ons jajajajaja.....
    Je hebt ons, in een korte tijd, zoveel laten zien van Dublin. St. Stevens Green Park, een heel mooi park, de prachtige Christ Church inclusief crypte, Dublinia (waarin ook de Vikings centraal staan), Guiness (de smaak van dit bier, moet je wel van houden, haha), Temple Bar en natuurlijk de enige "echte" (Corona's smaakten heerlijk), Powerscourt & Gardens in Wicklow, giga groot met prachtige tuinen en in een van die tuinen staat een, toch wel, bekende toren! De trappen in die toren hebben we ook belopen, want we wilden naar boven om van het giga uitzicht te genieten. Voor degenen die het niet weten, de film "Braveheart" met Mell Gibson is daar gedeeltelijk opgenomen, de kanonnen staan er nog....
    En dan Bray, yes, als klap op de vuurpijl, ook nog DE zee.... Wild, woest en zeeerrrrrr ruig. Wat een plaatje, wij allemaal zijn dol op de zee.. Erg koud was het, maar daarentegen in een pub is het goed toeven en smaakten de chickenwings zeker NIET slecht!!!
    Lisa had er ook nog voor gezorgd dat we ons even "klein" mochten voelen, sprookjes die in dit wereldje werkelijkheid worden, jawel, Disney.. en jullie mogen gerust weten dat ook Lisa zich in dit wereldje uitermate thuis voelt hahaha.
    Ons fantastische weekend "vloog" voorbij! Onze herinneringen blijven!!

    Lieve meid, nu eerst even GOED uitrusten, want next week they are coming....
    Je vriendinnen Claudia en Iris, wat zal dat brengen, hahahaha.
    To be continued......

    Dikke knuffel en dikke kus, ook van Paulus xxx




  • 18 Maart 2013 - 20:08

    Marja:

    Hoi die lieve Lisa

    Wat heb ik genoten van je verslag, van je weekend met je lieve ouders en tante.
    Was was je moeder vol met mooie verhalen. Zo trots. De foto's zijn erg mooi.
    Geniet van je nieuwe week. Weer nieuwe ervaringen. Op naar het weekend met
    je vriendinnen. Het grote aftellen is begonnen.
    Geniet nog maar lekker na.
    Groetjes Marja

  • 19 Maart 2013 - 13:00

    Claudia Van Sambeek:

    Hoi Lisa!

    Ik vraag iedere week aan de klas hoe het met jou en met Mijs gaat, en hoorde net van Aylin dat ik je op waarbeniknu kon vinden......dus hier een berichtje van mij!

    Ik begrijp dat je het erg naar je zin hebt. Leuk! Mooie omgeving ook?
    Fijn te horen dat je zo geniet!

    Je IBPV is alweer bijna voorbij......wat vliegt de tijd he?
    Geniet er nog maar even van!

    Tot gauw

    groeten
    Claudia van Sambeek
    (docent nederlands)


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Castleknock

Mijn eerste reis

Voor stage naar Dublin.

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Mijn allerlaatste verslagje!

12 April 2013

Week 11

04 April 2013

Week 10!

28 Maart 2013

Week 9!

21 Maart 2013

Week 8!
Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 27199

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 13 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: