Week 6! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu Week 6! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu

Week 6!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 Maart 2013 | Ierland, Castleknock

Jippie, over de helft alweer.
Het aftellen, om naar huis te gaan, is definitief begonnen. Er komen een paar fantastische weekenden aan waar ik me erg op verheug.
Eerst mijn lieve ouders en peettante die op bezoek komen, daarna mijn lieve vriendinnetjes Claudia en Iris, daarna nog een weekend naar Belfast en dan is het ongeveer alweer voorbereiden voor de terugreis! :)

Hier weer even een overzichtje wat ik deze week allemaal gedaan heb!

Vrijdag 1 Maart,
Om 4 uur ben ik begonnen met werken. Rhonda en ik hebben afgewacht hoeveel jongeren er deze keer zouden komen, aangezien er vorige week 3 waren. Dit is te weinig om een groep door te laten gaan. Een groep moet minimaal uit 8 personen bestaan (zonder leiding). Dit is week 4 van dit project en er wordt toch wel van de jongeren verwacht dat ze aanwezig zijn. Helaas kwamen er deze keer maar 5 opdagen dus werd er met hun over gesproken en de groep afgesloten. Na het gesprek hebben we met deze jongeren gevoetbald en daarna nog een Harlem shake gemaakt want ze wilden dit toch ook wel graag doen. Halverwege de sessie werd er aan mij gevraagd of ik even met een man in gesprek wilde over mijn verblijf hier. Dit heb ik dus gedaan en het was een leuk gesprekje. Daarna kwam er een fotograaf en vroeg of ik samen met andere personeelsleden op de foto wilde. Nou dat vond ik prima. Na de foto's ging hij onze namen noteren waardoor ik toch een vreemd gevoel had en dacht waarom wilt hij dit weten. Wat blijkt, het gesprek, de foto's enz zijn voor een locale krant hier in Dublin. Deze komt vandaag, 7 maart, uit. Ik ben dus ook erg benieuwd hoe de foto eruit ziet en wat er nog meer in staat!:P haha.
Om 7 uur werd ik door Anne opgehaald, daarna lekker gegeten en even geskypt. Om 10 uur werd de moeder van Marco opgehaald. Hebben daarna nog wat zitten kletsen en toen lekker naar bed gegaan.

Zaterdag 2 Maart,
Heerlijk uitgeslapen en bedacht wat ik vandaag eens ging doen. Uiteindelijk ben ik lekker naar de stad geweest. Heb daar wat rondgelopen en genoten van de gezelligheid. Er stonden vele mensen te zingen en muziek te maken en het was erg druk. Daarnaast was het ook mooi weer dus heb ook nog even lekker in een park, op een bankje genoten van de zon met heerlijke muziek in de oren. Kortom; heerlijk gerelaxed. 'S avonds gezellig met Anne gekletst en gegeten onder het genot van een heerlijk wijntje. Tegen de tijd dat we uitgegeten waren kwamen Marco en Sandra weer thuis. We hebben toen nog gezellig met z'n allen wat gedronken en zijn daarna naar bed gegaan.

Zondag 3 Maart,
Vandaag zijn we naar Glendalough geweest, een plaatsje in de mountains van Wicklow. Eerst een tocht met de auto langs het mooie plaatsje Bray, we keken uit over de zee en het strandje, zag er heerlijk uit. Had eigenlijk wel zin in een lekkere strandwandeling! Daarna door naar de bergen. Het was me een tocht haha. Glendalough is erg mooi. Heb dan ook weer veel mooie foto's gemaakt en genoten van het uitzicht. Na hier een tijdje rondgelopen te hebben zijn we doorgegaan naar de oudste en beroemdste pub van Ierland. Johnnie Foxs genoemd. Was een drukke maar zeer leuke pub. Daar lekker een drankje gedronken en de rit verder voortzetten weer naar huis. De dochter van Anne, Katie kwam eten en vertellen over haar vakantie in Las Vegas. Het eten was weer verrukkelijk!! Rond half 10 hebben we een film aangezet en gezellig met z'n allen beneden gezeten, film gekeken en lekker gesnoept. Stokbrood met brie of Paté. Chips, nootjes was heerlijk!

Maandag 4 Maart,
Om 3 uur had ik gesprek met Stephen over mijn volgende 5 weken stage. Ik heb aangegeven dat ik heel graag de Bosco Beautz wilde blijven doen (de film). Hier ben ik mee begonnen toen ze startte met filmen dus vindt het dan ook leuk dit af te maken. Daarnaast vindt ik het onderwerp, Pesten, een interessant onderwerp. Het gesprek was kort en krachtig. Stephen heeft besloten dat ik maandag en woensdag bij de youth workers mag blijven, de gehele dag. De rest van de dagen ga ik naar New Options New Choices. Ik ben hier erg blij mee, zo blijf ik ook bij de Art-groep en Dyce unplugged (muziekgroep). Na mijn gesprek kwamen de meiden van de film weer. Anto en Rhonda gingen filmen en ik ging met de rest het script oefenen. Daarna had ik nog het Dyce Cafe, het was een zeer rustige avond. Heb met wat jongeren gepraat en tafelvoetbal gespeeld.

Dinsdag 5 Maart,
Dit was de laatste keer met Female Firm, de groep meiden die onderzoek doen naar verschillende organisaties en Genr8fate, de muziekgroep. Ik startte met de meiden. We zijn verder gegaan met het op de muur tekenen van logo's van verschillende organisaties. Ik heb ook weer een nieuwe gekregen, best een grote. Hij is nog niet af maar ben nu al zeer tevreden over het resultaat tot nu toe! Na deze groep had ik de muziekgroep. Ze gingen verder met het afmaken van hun lied. Het laatste couplet moest herschreven worden. De groep werd in tweeën gesplitst en kregen de opdracht vier zinnen te bedenken. Dit was al snel klaar. Daarna mochten ze zelf muziek maken, voetbal kijken, spelletjes doen enz. Ik mocht al lekker naar huis.

Woensdag 6 Maart,
Om 1 uur begonnen met de Art-groep. Nog niet iedereen was klaar met hun canvas doek dus moesten ze elkaar helpen om het deze sessie klaar te krijgen en alvast een plan bedenken voor hun 3D project. Ik heb Leila en Glenn geholpen met hun canvas doek. Het is allemaal erg mooi geworden. Hierna weer de Bosco Beautz. We hebben de scene's gekeken die tot nu toe al gefilmd waren. Ze moesten kijken naar wat goed was en wat nog beter kon. Dit hebben ze opgeschreven en zaterdag gaan ze deze scene's opnieuw filmen. Het was natuurlijk lachen, gieren, brullen toen ze de scene's te zien kregen. Daar stonden ze dan met hun eigen gezichten op een kei groot scherm. Na deze groep werd het tijd om de zaal te verbouwen. Vanavond was het performance night voor dyce unplugged. De jongens en meiden hebben 4 weken kunnen oefenen voor hun nummers die ze vanavond voor publiek konden spelen. Het was erg druk. Ik had nog niet iedereen horen spelen maar heb me ogen uitgekeken. Echt top talenten die hier staan. In de pauze heb ik achter de bar gestaan om drinken en eten te verkopen. Zodra het afgelopen was heb ik geholpen met opruimen en ben daarna naar huis gegaan. Het was een leuke dag!

Nu verheug ik me al vreselijk op het weekend. Nog 1 dagje werken. Morgen komen mijn ouders en mijn peettante en blijven tot en met maandag. We gaan heel veel leuke dingen doen maar dat vertel ik natuurlijk volgende week weer. Maandag avond ga ik samen met Marco naar het concert van Ne-Yo!! :D Ook hier heb ik al heel veel zin in.

Tot volgende week!

Heel veel liefs. xxxx

  • 07 Maart 2013 - 16:06

    Janny:

    Lieve Lisa,
    Je kunt nu de uren af gaan tellen, spannend!!!!!!!

    Je hebt weer een hoop leuke dingen gedaan afgelopen week en je foto serie zag er geweldig uit.
    Maar begreep al dat je dat van paps hebt geerft!!!!! Hahahahahah

  • 07 Maart 2013 - 17:12

    Tante Riekie:

    hoi lisa, dat je de krant zou halen in het buitenland wie had dat ooit gedacht. haha ik hoop dat je hem wel meebrengt dan kunnen wij het ook zien en lezen. het aftellen is begonnen nog 1 nachtje slapen en dan ....
    geniet ervan, dikke knuffel. xx

  • 07 Maart 2013 - 19:13

    Tante Nelly:

    He Lisa, eieieieieieindelijk is het dan zover!!!
    We zitten in de startblokken, de koffers zijn gepakt.
    Op naar een paar superleuke dagen, waar jij ons gaat rondleiden door Dublin. Ook ga je ons je stageplek laten zien wat ik heel erg leuk vind. Maar bovenal gaan we je natuurlijk lekker knuffelen, gezellig bijkletsen en heel veel lachen hahaha.
    Lisa tot over pakweg 20 uurtjes, groetjes Xx

  • 07 Maart 2013 - 19:50

    Marja:

    Ha die lisa,

    Weer veel dingen beleefd en gedaan deze week. Zie nu al uit naar het verslag van dit komend week.
    Groots met een grote G en dat wordt Genieten met een hoofdletter G. Doe iedereen de groetjes
    en tot de volgende week.

    Liefs en knuffel Marjs

  • 11 Maart 2013 - 00:08

    Papa E Mama:

    Hoi lieve dochter,
    Op het moment dat dit aan je geschreven wordt, zijn we heerlijk bij elkaar, hahaha!
    Een geweldig weekend en heel veel aandacht voor elkaar. Top is het, we hebben het ontzettend naar onze zin. je bent een super gids. Het lijkt wel of je al jaren in Dublin woont.
    Zowel de Engelse als de Ierse taal beheers je uitstekend. De taxidrivers zijn ook al gecharmeerd van je, die wijs jij al bijna de weg, hahaha. Je stageplaats is echt super, zo warm en liefdevol, wij voelden ons zelfs thuis! Je collega's zijn zeer blij met jou, de complimenten vlogen zelfs ons, om de oren. Hoe proud kan je dan nog zijn!!!
    En wat een lieve ontvangst van Anne, echt te gek!!! Een zeer warme en hartelijke vrouw. Ontzettend begaan en zorgzaam. Het ontbreekt jullie aan niets. Ze is zeer gastvrij en kan heerlijk koken, dat mochten wij ook ervaren. Super gezellig was het!
    Lisa, je hebt het weer perfect geregeld de aankomende weken. Twee dagen bij de bekende groepen en drie dagen een nieuwe uitdaging, die jij zeker weet te waarderen. Wij weten dat je staat te popelen om de nieuwe uitdaging aan te gaan. Hier gaan wij of course niets over vertellen, dat lezen ze in je volgende verslag wel. Wel mogen we zeggen dat je kunstwerk op de muur bij St. John Bosco hoge ogen heeft gescoord, perfectioniste!
    En nu op naar week 7! Maandagavond ook nog naar het concert van Ne-Yo.
    Dan volgen er nog een paar hele fijne weekenden, te beginnen met de komst van twee fijne vriendinnen, Claudia en Iris. Het weekend Belfast zal zeker ook super zijn. De Titanic wordt even werkelijkheid! Dan nog even winkelen in de stad Dublin en dan ....
    Terug naar eigen land, eigen woonplaats, eigen huis, eigen kamer MET wat NIEMAND je ooit nog afneemt, een grootse ervaring!!!!!!
    Lieve Lisa, geniet deze laatste weken van alles wat je nog mee zult maken.
    Je krijgt zo, voor het slapen gaan, van ons en ook van tante Nelly een dikke knuffel, jajajaja, hahahaha.
    Dikke kus van ons xxx

  • 11 Maart 2013 - 21:48

    Tante Ans:

    Hoi lisa,

    Zo te lezen heb je veel plezier en leer je aardig wat.
    Fijn dat je het zo leuk vindt , om het te doen en over te leren.
    Maak er nog een leuke tijd van en tot het volgende verslag.

    Bye and greatings , ans xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Castleknock

Mijn eerste reis

Voor stage naar Dublin.

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Mijn allerlaatste verslagje!

12 April 2013

Week 11

04 April 2013

Week 10!

28 Maart 2013

Week 9!

21 Maart 2013

Week 8!
Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 27210

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 13 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: