Week 4! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu Week 4! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu

Week 4!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

20 Februari 2013 | Ierland, Castleknock

Hoi Lieverds!

Ik hoop dit verslag kort en krachtig te kunnen maken, maar weer van alles meegemaakt dus hoop dat het gaat lukken!:D

Vrijdag 15 Februari.
Lekker uitgeslapen en de hele dag rustig aan gedaan. 'S avonds hadden we Disco DYCE. We moesten om 17:00 uur beginnen. Het zaaltje met pooltafel, tafels, stoelen en banken werd leeg geruimd en omgetoverd tot "Discotheek". We hebben deze avond gewerkt met verschillende mensen. Iedereen kreeg een taak om te doen. Ik moest foto's maken (wat ik de afgelopen dagen al meer heb gedaan haha) Van 18:00 - 19:30 uur kwamen kinderen tussen de 7 en 9 jaar. Dit was echt ontzettend leuk. De meiden waren echt al van die "meiden", lipstick en tasjes bij zich. Heel schattig. We hebben lekker gek gedaan en met ze gedanst en gepraat. Om 20:00 uur kwam de andere groep 10 - 13 jaar. Dit was toch wel even heel anders. Van te voren kreeg weer iedereen een taak om te doen. Ik stond deze keer bij de jassen en zodra alles binnen was mocht ik rondlopen en kijken of er geen ruzies of problemen ontstonden. Af en toe wat jongeren aan moeten spreken op hun gedrag maar verder verliep de avond zonder problemen. Om 22:00 uur was de disco afgelopen en hebben we opgeruimd en daarna richting huis gegaan en mijn bed opgezocht.

Zaterdag 16 Februari,
Vandaag hebben we een beetje gekeken wat we nog allemaal willen zien en waar we nog naartoe willen en daar een beetje een planning voor gemaakt. Verder lekker rustig dagje gehad. 'S avonds zijn we gaan stappen in een andere club, genaamd ALCHEMY. Erg gave club. Hebben het weer goed naar onze zin gehad en lekker drankjes gedronken. Na afloop nog lekker een flinke hamburger gegeten en met de taxi naar huis gegaan.

Zondag 17 Februari,
Vandaag was de bedoeling om naar Wicklow te gaan maar voordat we wakker waren was het alweer middag. Aangezien we een tijdje moeten reizen hebben we er voor gekozen toch niet meer te gaan. We zijn toen naar Stevens Green gegaan.. Een erg mooi park in Dublin. Ontzettend veel mooie foto's gemaakt. Ik mezelf er ook heerlijk even ontspannen. Het is er rustig, mooie natuur, fonteinen. Kortom, FANTASTISCH. Vervolgens zijn we nog even een winkelcentrum in geweest dat daarnaast lag maar was niet veel bijzonders. Rond 18:30 uur waren we weer thuis en hebben toen heerlijk gegeten. Anne had kalkoen, aardappelpuree en verschillende groenten voor ons klaargemaakt. Hier in Ierland is het traditie/gewoonte dat ze iedere zondag luxe koken. Nou dat was het dan ook zeker! Vanavond op tijd naar bed gegaan omdat ik vrij moe was, het slapen lukte me niet want bleef natuurlijk weer hangen in mijn boek. :p

Maandag 18 Februari,
15:00 uur moest ik beginnen. Ben begonnen met de Bosco Beautz, de groep meiden van de pest film. We hebben het script geoefend en verschillende scene's uitgespeeld. Na deze sessie kwam er de voorbereiding voor het gesprek met de "beruchte" groep die donderdag allemaal een briefje hadden meegekregen vanwege hun gedrag. Op het briefje stond dat ze voor vandaag uitgenodigd waren voor een gesprek. We hadden verwacht dat er meerdere jongeren zouden komen, het waren er uiteindelijk maar 9. Door Rhonda en Anto was gevraagd of ik mee wilde schrijven gedurende het gesprek zodat ze dit nog eens na konden lezen. Het was in het begin best een heftig gesprek en het ging er behoorlijk op. Na anderhalf uur praten zijn ze er samen uitgekomen. Er is naar de jongeren duidelijk gemaakt dat ze de plek moeten respecteren. Hieronder valt alles wat er in het gebouw staat, de medewerkers, geen gepest of gestoei, er mag met niets gegooid worden naar elkaar. Daarnaast is er gezegd dat ze hun gedrag moeten veranderen. De jongeren gaven aan dat ze dit konden en wilden. Na het gesprek snel het café klaargemaakt en tijd voor een nieuw avondje achter de bar staan voor mij. De jongeren hebben zich prima gedragen en lieten zien dat ze het ook echt konden. Ik vond het ontzettend mooi dat ze opnieuw de kans hebben gekregen zich te bewijzen dat ze het wel kunnen. Om 21:30 ben ik naar huis gegaan en nog even met Anne gekletst en vervolgens lekker naar bed gegaan.

Dinsdag 19 Februari,
Deze ochtend lekker uitgeslapen tot 11:30 uur. Ik hoefde pas om 16:30 uur te beginnen met werken. 'S middags wat aan school gewerkt en nog even m'n boekje verder gelezen totdat ik moest gaan. Van 17:00 - 19:00 uur heb ik de groep "Female Firm", zij zoeken allerlei informatie over verschillende organisaties die betrekking hebben tot de jeugd, dit kan zijn in sport, voorlichting, vrijwilligerswerk enz. Zij zoeken hierover dan informatie en de logo's worden vervolgens op een muur in het Bosco centre geschilderd. Ik heb er vandaag ook eentje mogen maken en deze is van www.belongto.org, dit is een organisatie die opkomt voor mensen die homoseksueel zijn. Heerlijk om mijn creativiteit weer te mogen gebruiken op een muur binnen dit gebouw. Laat ik toch wat achter van mezelf :D Aan het eind van deze groep kwam er een grote bekendheid van Ierland in ons gebouw met filmers van MTV. Hij heet Conor MCGregor, Boxer op top niveau in Ierland. De meiden waren helemaal van slag, Gorgeous noemde ze hem! haha. Op MTV maken ze een verhaal over hem of ze volgen hem nu een tijdje en dat wordt later uitgezonden op MTV.
Na deze happening kwam Genr8Fate Music group. Zij werken nog steeds aan het lied over pesten en zijn vandaag weer stukken verder gekomen met het lied:)

Woensdag 20 Februari,
Drukke, maar zeer leuke dag. Begonnen met de Art groep. Mochten verder met hun tekeningen van het woord BULLYING op canvas doek. Ik heb een meisje geholpen dat allemaal woorden in de letter B wilde schrijven. Leuke gesprekken met haar gevoerd over verschillende onderwerpen. Halverwege werd er gevraagd of ik bij Brian wilde komen. Ik ben er naartoe gegaan en toen was er een reporter, hij doet onderzoek over het traject met de Luas (de tram). Marco was er ook bij. Omdat wij iedere dag met de tram moeten reizen en uit een ander land komen leek Brian het wel leuk als hij met ons een gesprekje zou voeren. Er werden vragen gesteld over hoe we Dublin vinden, wat we tot nu toe hebben geleerd, hoe we het reizen vinden van onze woonplaats naar de stage en zo nog veel meer. Vervolgens werd er gevraagd of we mee zouden willen werken aan een interview voor Ierse tv. Hier zei ik natuurlijk meteen ja op, haha wordt ik misschien toch nog beroemd!!:P (grapje) Brian gaf aan dat hij het dan met deze reporter zou regelen en dan hoorde wij het wel! Na het gesprek was de Art groep alweer klaar voor vandaag en kwamen de meiden van Bosco Beautz weer. De scene's die vandaag gefilmd zouden worden gingen helaas niet door want de meiden kenden de tekst niet volledig. Erg jammer natuurlijk. Met z'n allen hebben we een aantal scene's geoefend en afgesproken dat er vanaf maandag weer gefilmd gaat worden. Na deze sessie was ik klaar en mocht lekker naar huis.

Morgen moet ik om 16:30 uur beginnen heb ik weer 2 Dyce Cafeetjes achter elkaar. Ben benieuwd wat dat me weer gaat brengen. Vrijdag moet ik van 4 tot 7 uur werken en dan heb ik lekker weekend. Zaterdag gaan we Galway bezoeken, ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet. Maar dat horen jullie uiteraard volgende week wel weer!

Dikke knuffel.
XXX

  • 21 Februari 2013 - 00:01

    Michael Zuidhoek:

    Krachtig is gelukt, kort... niet echt hahaha!!

    Mooi verslag Lisa!!
    Good luck, you can do it!

    xxx

  • 21 Februari 2013 - 00:11

    Marion:

    Lieve Lisa,

    Zo te horen aan al je verhalen heb je het ontzettend getroffen met je stage! En ook met Anne mag je erg blij zijn.
    Geniet van alle momenten die je daar mag hebben, wij volgen je!

    Dikke kus Marion

  • 21 Februari 2013 - 08:10

    Janny:

    Heey Lieverd,.

    Lang en krachtig bedoel je zeker, want het verslag is wel een dag minder dan vorige week. Hahahaha

    maar ik zie het wel voor me, In Neonletters op het witte doek:
    Lisa Willems, komt helemaal goed met jou, moppie.

    Geniet van het weekend en alle mooie dingen die je nog gaat zien.
    Dan zien wij wel weer de fotos.

    Dikke kus en knuffs.
    Janny

  • 21 Februari 2013 - 08:55

    Marja:

    Alweer verslag week 4.

    Tijd gaat snel. Genoten van je verslag, ook van week 3.
    Kort maar krachtig is niet voor je weg gelegd. Zou jammer zijn
    geniet van je verslagen.
    Heerlijk dat je daar zo thuis voelt en geniet van de mooie omgeving.
    Goed getroffen met je stage. Je maakt er iets moois van.
    Wees trots op jezelf.

    Op naar volgende week.

    Groetjes hier vanuit een koud wijchen

    Kus en knuffel
    Marja

  • 21 Februari 2013 - 11:53

    Papa En Mama:

    Hello dear Lisa,
    Vanaf dag 1 schrijf je "krachtig", dat "kort" laat maar zitten, hahaha!
    Wij vinden het "kei" leuk om te lezen. Je verhaal "leeft"!
    De disco met de jonge meiden zal zeker leuk geweest zijn, dacht je niet even aan je nichtje en aan jezelf op die leeftijd? Heerlijke ontwikkeling EN met de disco begint het. De tijd van uitgaan en feesten is coming. De "wat" ouderen en zeker de "stoere" jongens laten weer een ander gedrag zien, hahaha en daar is op zich niets mis mee. Lol maken hoort ook bij het leven, gelukkig maar. Erg leuk dat je je creativiteit mocht laten zien en nog leuker dat je creativiteit blijvend is. Je hebt je "stempel" gezet daar, geweldig. EN dan ook nog een interview wat uitgezonden wordt, het kan niet op. Super voor je en natuurlijk ook voor Marco, want ik denk niet dat het voor Marco vanzelfsprekend is allemaal. Klinkt wel grappig: "Twee Nederlandse studenten gaan voor stage naar Ierland en komen terug als Bekende Ieren"! Haalt zo de kop van de krant, haha! Green Park, prachtig, dat zien we wel aan de foto's.
    Dat jullie inmiddels het uitgaansleven onder de knie hebben is zeker NIET onbelangrijk, Enjoy, Enjoy, Enjoy!!!!!! Week 4 zit er bijna op. Vrijdag nog een kort dagje en dan de plannen uitvoeren die jullie bedacht hebben voor het weekend. We zijn benieuwd!
    Inmiddels zal het alle lezers wel duidelijk zijn dat het gewoon in de familie zit, kort en krachtig, hahaha. Lieve meid, een heel fijn weekend. Geniet er van.
    De hartelijke groeten aan Anne en Marco EN veel suc6 weer in week 5!
    Dikke kus van ons xxxxx

  • 21 Februari 2013 - 14:28

    Tante Nelly:

    He Lisa, dat was weer leuk om te lezen.
    Ik ben nog nooit zo goed op de hoogte geweest van het reilen en zeilen van je sinds je in Dublin bent.
    Wat mag je blij zijn dat je Don Bosco als stageplek hebt gekozen. Je wordt met de week enthousiaster en meisje jij bent echt van alle markten thuis...... en nu ook nog op de Ierse TV helemaal TOP, het moet niet gekker worden. Je komt toch nog wel weer naar huis????? hahaha
    Ons bezoekje aan jou begint nu ook op te schieten, en ik verheug me al op je rondleidng door het mooie Dublin!!!
    Fijn Weekend en de groetjes Xx

  • 21 Februari 2013 - 21:07

    Monique:

    Dear Lisa!

    Wat maak je toch veel mee in een week! Zo te lezen zijn het echt moeilijke jongeren, elk met een eigen verhaal. Ik vind het echt knap van je dat je er zo goed mee om weet te gaan. Welk boek ben je eigenlijk aan het lezen? Hij zal nu onderhand wel uit zijn of niet? Haha! Als je tijd over hebt lees je er even in zie ik! Echt super vet dat MTV langs is gekomen! Straks wordt je nog een BN-er, bekende Nederasseltse! Haha!

    Alvast een fijn weekend en ik ben benieuwd waar je dit weekend weer gaat stappen!

    Liefs Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Castleknock

Mijn eerste reis

Voor stage naar Dublin.

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Mijn allerlaatste verslagje!

12 April 2013

Week 11

04 April 2013

Week 10!

28 Maart 2013

Week 9!

21 Maart 2013

Week 8!
Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 27208

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 13 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: