Week 5! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu Week 5! - Reisverslag uit Castleknock, Ierland van Lisa Willems - WaarBenJij.nu

Week 5!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

28 Februari 2013 | Ierland, Castleknock

Bijna op de helft!

Langzaam wordt het alweer aftellen om naar huis te gaan :)

Moet zeggen dat ik me ontzettend verheug op de komst van mijn lieve ouders en peettante volgende week, 8 Maart en daarna nog mijn lieve vriendinnetjes Claudia en Iris op 22 Maart. :D
Kan niet meer wachten!!

Donderdag 21 Februari,
Twee keer het DYCE café gehad. Was een rustige en zeer gezellige avond. De jongeren waren leuk en heb veel gelachen. Helaas was dit van korte duur want zodra ik naar huis ging begon de ellende. Ik zat in de Luas (tram) richting huis en daar gebeurde van alles. Eerst waren er een groepje jongeren door de luas heen aan het rennen. Zij werden er vervolgens uitgezet door de security, bleek ook dat ze geen kaartjes hadden gekocht. Maar normaal de Luas uit kan natuurlijk niet. Ze hebben de security volledig uitgescholden, ik stond er echt van te kijken! Door dit gedoe kon ik mijn trein nog net halen, hoopte ik. Totdat het volgende kwam. Drie dronken mannen met flinke ruzie achterin de tram. Dit ging er behoorlijk aan toe en moet toch wel zeggen dat ik een beetje bang was. De tram werd stil gezet en de deuren bleven gesloten zodat niemand eruit kon. Inmiddels waren al heel veel mensen verder naar voren gelopen waaronder ik natuurlijk. Uiteindelijk kwamen er 2 politieagenten die deze mannen de luas uit hebben gekregen en zo konden wij door. Natuurlijk had ik mijn trein gemist en heb maar besloten om de taxi te nemen. Erg gezellige taxi chauffeur, zo gezellig dat hij een afslag vergeten was en we dus om moesten rijden! :P gelukkig hoefde ik niet de volle prijs te betalen en werd netjes voor de deur afgezet! Hierna nog even met Anne zitten praten over wat er gebeurt was en vervolgens lekker naar bed gegaan.

Vrijdag 22 Februari,
Lekker uitgeslapen en vervolgens weer naar stage gegaan.
Wat ik daar gedaan heb was echt hilarisch. Jawel ook hier is de "hype" Harlem shake uitgebroken. Het leek Anto leuk om met de jongeren ook zo'n filmpje te maken en deze op youtube te plaatsen. Nou geloof me, het was HILARISCH!! Knettergek zijn die kinderen. Het filmpje staat nog niet op Youtube, maar zodra het er staat zal ik het meenemen in mijn verslag zodat jullie het kunnen zien. Om 7 uur was ik klaar en werd opgehaald door Anne. Daarna lekker gegeten en de rest van de avond rustig aan gedaan en op tijd gaan slapen want morgen moeten we vroeg op.

Zaterdag 23 Februari,
Om 7:30 uur ging de wekker. Op naar Galway. Het was een treinreis van 2 en half uur om daar te komen. We hebben daar wat gewinkeld, langs water gelopen en rondgekeken. We hadden er zelf wat meer van verwacht dan dat we uiteindelijk hebben gezien maar het was een leuk dagje en toch weer wat gezien:D Natuurlijk krijg je van een middagje rond sjokken ook honger. We kwamen uit bij een heel klein tentje met veel ijs en lekkere dingen. Ik zag dat ze pannenkoeken maakte en leek me erg lekker. Het bleek een REUZE pannenkoek te zijn. Lekker met pasta en banaan erop. Hij was Delicious maar wel wat te groot voor mij helaas. Hierna zijn we teruggelopen en besloten om weer naar huis te gaan. Ik heb ongeveer de hele terug weg in de trein geslapen, lekker met mijn oordopjes in, eigen muziek en beetje hobbelen. haha. Toen we eenmaal thuis waren hadden we geen zin meer om wat te gaan doen, lekker gegeten en daarna ben ik heerlijk in bad gegaan en gaan slapen.

Zondag 24 Februari,
Relax zondagje gehad. Film gekeken, dingen voor school gedaan, boek gelezen, geskypt. Heerlijk dagje voor mezelf gehad. 's avonds weer lekker gegeten en wat gekletst.

Maandag 25 Februari,
Op stage kreeg ik de opdracht om een hele lange lijst met namen, telefoonnummers, leeftijden, geboorte datums enz. in de computer te zetten. Hier mocht ik me de komende week mee bezig houden. Na 1 uur was ik er helemaal mee klaar. Anto en Rhonda stonden er van te kijken dat ik zo snel was haha. We hebben vandaag ook weer een paar scenes van de pest film gefilmd. Buiten bij de brug moesten we filmen. Ik en Patrick moesten beide aan een kant van de brug gaan staan om ervoor te zorgen dat er geen mensen overheen kwamen zodra er gefilmd werd. Dit was erg lastig natuurlijk want sommige mensen hebben niet zoveel geduld! haha. 's avonds weer het DYCE cafe, dit was ook weer erg gezellig. Om 21:30 ben ik weer naar huis gegaan.

Dinsdag 26 Februari,
Vandaag weer de meiden groep die onderzoek doen naar verschillende organisaties. We zijn vooral bezig geweest met de logo's en websites op de muur te zetten en in te kleuren. Ik heb er vele op de muur mogen tekenen en de meiden konden ze dan inkleuren. Uiteindelijk heb ik een grote op de muur gezet en kreeg van Anto te horen dat deze mijn project zou worden. Ik mag deze deze dus helemaal afmaken met kleuren enz. Ben er flink mee bezig geweest, muziek hard aan en de tijd was dus ook zo om! Na deze groep kwam de muziek groep. We zijn verder gegaan met hun zelfgeschreven lied over pesten. Kwam weer een goed couplet uit en deze weer geoefend met de muziek. Volgende week het eind couplet bedenken en dan wordt het tijd om te spelen en het volledig op te gaan nemen. Om 20:30 uur ben ik naar huis gegaan.

Woensdag 27 Februari,
Begonnen met de ART groep, heb hierbij Shauna weer geholpen met haar canvas doek. Samen hebben we alles afgetekend en geschilderd. Het is echt super mooi geworden. Hierna kwamen de Bosco Beautz weer, de meiden van de film. Helaas kwamen er veel meiden niet op dagen en kon er dus niet gefilmd worden. Anto was behoorlijk teleurgesteld, begrijpelijk ook wel. De rest van de meiden zijn naar huis gestuurd omdat het voor hun niet mogelijk was te filmen. Zij zaten niet met elkaar in één scene. In deze tijd heb ik met Rhonda een gesprek gehad over hoe ik het doe op dit moment. Heb ontzettend leuke feedback gehad. Ze vonden dat ik het goed doe, dat ik de engelse taal prima beheers. De groepen vinden me allemaal leuk. Ze vindt dat ik al best veel veranderd bent sinds het begin. In het begin toch weer de "verlegen" Lisa, maar al snel veranderde ik en begon meer te praten. Rhonda zei ook dat ze me wel heel erg gaat missen als ik naar de andere groep ga, ze vindt me een hele goede voor de groepen die zij en Anto hebben. Na dit gesprek was ik natuurlijk heel erg vrolijk, mijn dag kon niet meer stuk!! Na het gesprek gezellig gegeten en gewacht op de andere muziek groep. Hierin zit Peter Boyne, hij is een van de jongeren die daar al langer komt en zingt. Hij heeft inmiddels een eigen album en die heb ik gister van hem gekregen met natuurlijk een handtekening:D Nadat verschillende wat liedjes gezongen hadden werd het tijd dat ik ook ging zingen vonden ze. Heb het uiteindelijk ook gedaan. Samen met Roisine gezongen en Lee speelde gitaar. Het liedje; Little things hebben we gezongen. Het was een leuk dagje vandaag!

Nou, mijn verhaaltje van afgelopen week is weer klaar. Hoop dat jullie het natuurlijk weer met plezier lezen:D

Ik heb nog geen flauw idee wat ik dit weekend ga doen, dat blijft zowel voor mij als voor jullie een verrassing.

Tot volgende week!

XXXXXX




  • 28 Februari 2013 - 14:37

    Tante Riekie:

    Hoi Lisa. Ik ben weer wat opgeknapt dus heb je verslag weer met veel plezier gelezen. Fijn dat je pappie,mammie en je super tante bijna komen. Zal wel een super weekend worden met bijna geen bed zien!!
    Hopelijk kom jij ook op youtube met de harlemshake, dan kunnen wij je even zien. Wel heftig daar het openbaar vervoer, maar wel fijn dat de taxi je keurig thuis bracht. Je was zeker zoveel aan het kletsen dat de chauffeur de afslag miste. Ik zie het al helemaal voor me. Het is weer heel veel wat je beleeft hebt, en de verslagen worden niet korter. Dat is alleen maar leuk voor ons. Lisa weer een fijne tijd verder en wij kijken alweer uit naar je volgende verslag. Liefs en een dikke knuffel van ons. xxxx

  • 28 Februari 2013 - 15:24

    Mama En Papa:

    Lieve Lisa,

    Wij verheugen ons ook op het weekendje Dublin waar wij jou weer even in onze armen kunnen sluiten en een flinke knuffel kunnen geven.
    Zoals je schrijft blijkt dat er niet alleen in Nederland vervelende "jonge" lui al dan niet bezopen de tram onveilig maken. Dit heb je ook weer meegemaakt maar gelukkig kwam daar de "prins" taxi op het "witte paard" om je redden uit deze situatie en die je vervolgens nog gratis een stukje Dublin laat zien.
    Ik ben zeer benieuwd hoe jullie de Harlem shake tot uitvoering hebben gebracht.
    Na al zoveel dingen gezien te hebben die heel mooi zijn kan het niet anders zijn dat er ook wat minder mooie dingen voorbij komen maar gelukkig heb je kunnen genieten van een te gekke reuze pannenkoek. Logisch dat je na zo een maaltijd en wat hobbelen slaap krijgt wat natuurlijk helemaal niet erg is.
    Ik zie dat je ook voor verkeersbrigadiertje op heb moeten treden bij de brug war gefilmd werd. Weer een ervaring rijker.
    Bijzonder vinden wij ook dat je daar zomaar op een muur mag tekenen wat vroeger thuis ook gebeurde maar toen kreeg je ervan langs want dat was toch echt niet de bedoeling. We zullen in het weekend als we bij jou zijn de muurschildering bewonderen.
    Tot slot lees ik dat de leiding zeer onder de indruk van jou kunnen, doen en laten is waardoor wij natuurlijk weer apetrots op je zijn. Tot 8 maart, we verheugen ons op het samen zijn en de rondleiding door Dublin en Op de plek waar je werkzaam bent. Groetjes mama, papa en Paultje. Xxx

  • 28 Februari 2013 - 16:35

    Wima Teunissen-Jansen:

    Hallo Lisa,
    ik kan je vertellen dat je niet de énige bent die uitkijkt naar 8 maart, ook je moeder wordt al helemaal hyper als ze er alleen maar aan dénkt! Haar mond staat hier niet stil over...., en ze huppelt dan meer dan dat ze loopt!
    Nog heel veel plezier in Dublin, en geniet van de bezoekjes vanuit Nederland!
    Groetjes, Wilma

  • 28 Februari 2013 - 22:53

    Tante Nelly:

    He Lisa, je hebt me weer lekker bijgekletst.
    Wat fijn voor je dat je zo'n goede feedback hebt gehad. Eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht jou kennende!!!!
    Na de vele digitale contacten die we samen hebben heb je nu de postduif op me afgestuurd. Thanks, deze keer was "IK" blij verrast.
    Natuurlijk verheug ik me ook erg op het weekendje Dublin, kan ik je een echte knuffel geven en gaan we het weer ouderwets gezellig maken, kan bijna niet meer wachten!!!! haha
    Tot 8 maart, groetejes Xx

  • 01 Maart 2013 - 20:46

    Janny:

    heey Lieverd,

    wat een mooi verslag weer en ja je maakt daar een heleboel dingen mee.
    geweldig toch!!!!!

    Snap heel goed dat je de nachtjes aan t aftellen bent maar je kunt ze al op 2 handen tellen.
    Is best nog snel gegaan he??

    Wens je heel veel plezier voor week 6 en we zijn je verslag, foto s , filmpje wel voorbij komen.

    Dikke kus en knuffs.

    Janny.

  • 05 Maart 2013 - 06:04

    Loes:

    Hoi Lisa,

    even een berichtje uit de nachtdienst.

    Ik hoor dat het wel goed gaat in Dublin maar begrijp ook dat je thuis soms mist. Het mooie is nu dat thuis naar jou komt. Nog 3 nachtjes en dan is het zover.

    Die tramreis leek me geen pretje en ik zou het er ook niet op hebben gehad. Gelukkig is het goed afgelopen.
    Al dat dansen, filmen en zingen lijkt me ook wel eng maar jij geniet er van, dat is mooi. Wordt het een clipje?

    Meid nog even volhouden en dan kan je weer op z'n nederlands kletsen. Ik wens je een goede week en een heel gezellig weekend met pa, ma en Nelly.

    Een dikke kus van Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Castleknock

Mijn eerste reis

Voor stage naar Dublin.

Recente Reisverslagen:

29 April 2013

Mijn allerlaatste verslagje!

12 April 2013

Week 11

04 April 2013

Week 10!

28 Maart 2013

Week 9!

21 Maart 2013

Week 8!
Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 27205

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 13 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: